HTML

In Memoriam Kultiplex

2008 január 10 - február 24-e között a Kultiplex programsorozattal búcsúzik. Ez a blog a bontásig tartó időszakról tájékoztat. Olvasható, látható lesz minden részlet, ami a Kultiplex utolsó napjaiban, óráiban történik.

Friss topikok

  • alibabaesanegyvenhattyu: Jó kocsmák vannak csakhogy a Kulti ennél több volt... ne kocsma, nem is csak szórakozó hely. Közös... (2009.10.15. 13:26) Final
  • Fuck You All: www.youtube.com/watch?v=y2GurEJsFf0&watch_response (2008.09.05. 20:14) búfelejtő
  • blackbone: Hát most ahogy nézek néhány kultis jó videót, főleg wacuumairs-t majdhogynem könnybe lábad a szeme... (2008.07.10. 22:47) Bontják a Kultiplexet
  • alako: Magyarok az impotens politikusok megsegítéséért. www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?sdsd2... (2008.04.18. 10:05) Népszavazást a Kultiért!
  • golyó: Én is elkezdem félrerakni dunsztosüvegbe,jó lesz molotov helyett (2008.04.15. 13:48) Nyílt levél a kulti programszervezőjétől

Linkblog

A tegnapi sajtáj Bakáccsal

2008.02.29. 11:07 salamon

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dozerfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr81359210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fialsz 2008.02.29. 11:33:43

Nagyon jól beszélt teljesen igaza volt. Csak el kéne gondolkozni azon, hogy mit tesznek most.

fialsz 2008.02.29. 11:35:24

*kimaradt

Az önkormányzatnak kéne elgondolkozni...meg az összes többi olyan embernek aki támogatja a lebontást.

Tompika27 2008.02.29. 12:33:09

Hát, azért kissé összeszedhette volna a gondolatait, mielőtt nekiáll. Kicsit olyan volt, mint aki ott helyben találja ki, mit akar, és nem mint egy ügy elkötelezett harcosa, aki tudatosan foglakozik azzal, amit csinál, és nem csak a szereplés érdekli, hanem az eredmény is.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.02.29. 12:53:35

Nem is tudom, én támogatnám, hogy megmaradjon a Kultiplex (bár voltak jobb helyek is a városban, de ez ízlés dolga). Ugyanakkor nem értem, Seti mire akar kilyukadni. Kb fél éve lehetett tudni, hogy vége lesz 23-án. Ennek ellenére tovább szervezték a bulikat még március 1-re is. A jogi helyzet szövevényes - mondja ő is - akkor ebből hol következik, hogy annak kell történnie, amit ők akarnak? Amíg tisztázódik, addig az a korrekt ah sem lebontás, sem koncert nincs. Az nem érv, hogy a jogi út hosszadalmas...

Boree 2008.02.29. 13:02:14

Nem értem,hogy ki az,aki nem érti,hogy Bakáts mire akart kilyukadni...Színtiszta volt,hogy arra,hogy egy ilyen döntéssel generációk életét befolyásolják több szempontból...Pl:kultúra...
A jog valóban bonyolult rendszer,de ebben az ügyben nem úgy járt el az önkormányzat,ahogy jogszerű lett volna...
A Kulti pedig nem azért szervezett még programokat,mert önkényeskedtek és ehhez volt kedvük...Azért tették,mert még azt hitték,lehetőség van erre...
És gondolom,hogy nem a kisujjukból szopták ki...Valaki mondhatta nekik...
Ennyi...

Blockhead · http://www.thelowkickers.org 2008.02.29. 13:41:25

Van 60 nap. Azt nem posztoljátok? Vagy azt csak a rádió kapta? Kérek infot:)

foglaljunk 2008.02.29. 14:23:34

!EZEK SZERINT ÉN IS FELBÉRELHETEK EGY-KÉT NAGYDARAB ÉS SZIMPI FICKÓT ÉS ELFOGLALOM A SZOMSZÉD LAKÁSÁT ANNÉLKÜL HOGY ENGEM ZÁRNÁNAK BE! lehet ki is probálom

gabeSKA 2008.02.29. 14:36:25

hmmm a gyerekek... akik gyerekként álmodtak a tilossal azok most Djk Zenészek (Palotai, Yonderboi, Zagar, Neo stb.) a Kulti mellett helyeket töltenek meg minden este Pesten és nemzetközi helyeken...
Marad majd a "klasszikus FOSS"

újpolgár 2008.02.29. 14:49:15

Hát öreg,MEGB*SZHATOD az mszp-det meg a liberós szadeszodat.

x 2008.02.29. 14:52:46

a mondanivaló alapvetően tetszik...de azért azt a megátkozóst részt én kihagytam volna, szerintem az teljesen fölösleges volt...és valóban jobban is átgondolhatta volna a mondanivalóját...

Nore 2008.02.29. 15:29:26

"Hát, azért kissé összeszedhette volna a gondolatait, mielőtt nekiáll. Kicsit olyan volt, mint aki ott helyben találja ki, mit akar, és nem mint egy ügy elkötelezett harcosa, aki tudatosan foglakozik azzal, amit csinál, és nem csak a szereplés érdekli, hanem az eredmény is."

Az ügy elkötelezett harcosairol mindössze annyit, hogy ugyanmár hol voltak például tegnap(febr.28.),amikor a kommandós pajtások beköltöztek a kultiba helyettünk?! mert mulatni, meg inni jó odabenn,főleg ha Dózer fesztivál van és ingyen bejutsz,ugye..de ha oda kell menni esetleg valahogyan fellépni a dolgok alakulása ellen,akkor huszan harmincan ha lézengünk a Kinizsi utcában. Igen..végülis majdnem úgy nézett ki az este,mint mondjuk akármelyik keddi buli,amikor az emberek nem azért nem tudnak bemenni,mert a Kultit megszállták,hanem azért mert ANNYIAN VANNAK,HOGY NEM FÉRNEK BE!

Felhasználói név · http://www.myspace.com/kraatair 2008.02.29. 15:49:44

Nem egy elkötelezett pártnak a vezérét látjátok beszélni, hanem egy kétségbe esett embert... aki átlátja a dolgokat... ahogy sok ezernyi fiatal is... MAJD A SZAVAZÁSOKNÁL REMÉLEM TUDNI FOGJA AZ A 2-3-4 ezer FIATAL, HOGY KI ROMBOLT, KI ÉPÍTETT, ki segített, ki pusztított... ennek a kétségbe esett embernek a hangja összefoglalja azt a 2-3-4 ezer fiatal hangját akik azt kérdezik: SRÁCOK ! HOVÁ INDULJUNK BULIZNI ??? Mi lesz a vége ? Deák tér... fűben való sörözés... alkohol fogyasztás minden parkban, szemetelés ( ami minden bulin elkerülhetetlen), randalírozás, zúzás, csendháborítás, etc...etc.. Én ma ott leszek este a kultinál és még nem tudom hány száz ember... meglátjuk mi lesz ebből...

Felhasználói név · http://www.myspace.com/kraatair 2008.02.29. 16:18:40

Pár kétségbe esett budapesti fiatal...remélem sikerül nekik valamit is elérni...

egyébként a rombolással sincs semmi problémám, ha azonnal nyitnának egy ugyanilyen szinvonalút, ami a szubkultúrával foglalkozik...
Annyira akarunk hasonlítani a k*rva nyugati államokra, hogy csinálunk csak úgy egy kormányzati negyedet, meg hozunk hozunk millió f*sz törvényt, rendeletet...

Majdnem minden országban van egy foglalt ház... egy hasonló bontásra váró épület amit odaadnak a fiataloknak, a bárpult standjából fizetik a gáz,víz, áram számlákat... itt ilyet iért nem lehet egy másik helyen ?
Ahol lenne helye a Bakácsnak, a Tilosnak, és a maradék 4 ezer fiatalnak...

jah és egyébként nem ez az első...a tűzTATE-t is bezárták (régen Tűzraktér néven futott a tűzoltó utcában)...

iwiw üzenőfal:

MA este ! KULTIPLEX BLOKÁD!

Cipellő 2008.02.29. 16:34:06

Most akkor ennyi? vége?

gérobi 2008.02.29. 17:37:43

ha ha ha he he he hö hö hö

Dömper · http://myspace.com/doemper 2008.02.29. 17:54:41

most, hogy a pult kissé elérhetetlen hol kaphatok dózeres pólót?

a 2008.02.29. 18:34:48

Felhasználói név: Miért adnák oda egy magáncégnek a kultit? hogy pár ingatlannepper meggazdagodjon? Akik most az indulatokat szítják, mert nem jött be a tervük?

salamon 2008.02.29. 18:47:02

a, ne fáraszd már az agyamentségeddel az embereket. azt állítod, hogy bakács ingatlannepper?

d 2008.02.29. 18:56:38

Azért ez a generációk bénulnak le, mert nincs Kulti érzés egy kicsit sok! Kulti nélkül a magyar kulturális élet szinte teljes egésze megmarad. (De nem kell Kulti nélkül maradni, csak más helyre kell majd menni). Ne gondoljuk már, hogy ezután már élet sem lesz.

Másrészt meg Bakács nem értem mit ugrabugrál:

1) Tudta, hogy vége lesz, higgadjon le.
2) Tanuljon meg kultúrember módján beszélni.
3) TV vitán ne ő hisztizzen végig, hanem hagyjon mást is megszólalni. Olyan volt, mint egy óvodás akinek elvették a dömperét.
4) Ne ő beszéljen undergroundról. Miért nem mondja azt: Haver bezár a Kulti, de van egy jó ötletem, nézz megasztárt.

Aki ahhoz adja a nevét az ne pofázzon az underground elnyomásáról. Ő aki a megasztárral a legundorítóbb populáris szemét mellett tette le a voksát.

Madhatter 2008.02.29. 19:07:08

Biztos elhivatott, meg minden, de egyet kell értsek, nem hizem, hogy kellene egy vátesz a mai napokban. Cseppet fárasztó tud lenni, de hát ez van, elválaszt engem 16000 km attól hogy ezt élőben is lássam, de szerintem nem kell egy ilyen petárda-ember, akkor sem ha több síkján és érdekelt.

Kulti és Tilos párti vagyok, de ezzel a hozzállással távolról sem értek egyet. Lejáratónak kistílünek és önérdekünek vélem

Xerxes 2008.02.29. 21:29:44

d-nek tok igaza van. megaSZ(T)AR utan nem kene itt az underground dumaval nyomulni. Amug ok hogy tilos radios volt meg torzsvendeg de azert penz beszel kutya ugat....

Madhatter 2008.02.29. 23:23:03

PS: nem kell ennyire okosnak lenni BTS és egy millió más dolog van, ami megéri ezt az elhivatottságot. Hasonlatok terén azért látom otthon van

tsokk 2008.03.01. 04:15:58

IIGGENN!!
hány nap van még??Lesz demonstráció ápr 17ig még?bev nem bejelentett..?
jól beszél!az okosoknak nem csak hallgatni kell naggyon úgytűnik, hanem mozdulni!
Kultiplex király!

kötekedő 2008.03.01. 07:27:43

hiteltelen nekem ez a bakács már egy ideje, a napkelte meg a megasztár óta, ez is csak a média előtt/miatt küzd az undergroundért, amúgy meg egy utolsó popkutya, kár érte, régebben bírtam a fejét. és hát igen, ő a nagy mszp-szdsz fan, nem hisztiznie kéne, hanem dumálnia a haverjaival, legalább minimális értelme lenne h a napkeltében nyalja a seggüket, de nem?

Dömper 2008.03.01. 10:39:43

szóval akkor, a történések utánvalaki megtudja mondani, hogy honnan szerezhetek dózeres pólót?

Brátiszlává · http://napersze.blog.hu 2008.03.01. 10:43:25

hát sajnálom a kultit. egy fix pontja volt számomra a városnak. amúgy meg pestet gyakorlatilag szétzúzzák. kis séta akár az erzsébetvárosban s csak hülledezek hogy ezt is, azt is bontják. lassan vége a városképnek s a jó pesti fílingnek. fasza, mit mondjak..

Viki 2008.03.01. 12:51:34

Szerintem teljesen igaza volt. És Bakács ilyen!!! ilyen félig összeszedett félig nem. Szerintem minden amit mondott, azt tényleg úgy is gondolja!!! Mellesleg abba is igaza volt, h csúnya épület is lehet műemlék. Csúnya? mit jelent? alakítható!!! Ahogy azt a pici parkot rendbe tudták tenni, h most is lehet hozni a festéket, a fürészt a csiszolót, a mit tudomén még mit. Kivűlről is le lehet festeni, belül kiemszelni, a padlót rendbehozni, úgy padokat fürészelni, vagy csak a régieket rendbe rakni!! A wc-t tisztán tartani. ha ez meglenne, bele lehetne kötni, hogy van egy kulturális intézmény?
Mit tudnánk most tenni a kultiért? biztos mi lennénk a többen és nem a gerillák!!

Will 2008.03.01. 12:55:56

Most tényleg mindenki leszarja?:( én is egyet értek bakáccsal, ő legalább tesz valamit. Gondolgodjatok már, hol nyitnak még egy ilyen helyet? sehol nem fognak!! arra kell vigyáznunk amink van! És ki a f***t érdekel, h zsűrizett a megasztárban?

a 2008.03.01. 12:57:31

Viki: Ha ilyen egyszerű a felújítás, akkor miért nem történt eddig meg? Miért hagyta a bérlő cég, hogy lepusztuljon az épület?

Viki 2008.03.01. 13:03:03

hát ez az miért? Nekik is fontos ez a hely, nem? lehetett volna hírdetni ezt is. H akinek fontos akulti éppsége és továbbra is járni szeretne oda, az fogjon a kezébe ecsete miegymást és uccu neki. Mindent meg lehetett volna oldani.
GOndolom nem kaptak álami támogatást, ezért kellett volna valahogy ezt összedobni megszervezni..

a 2008.03.01. 13:09:52

A bevételből az üzemeltető magáncégnek futotta volna felújításra.

Viki 2008.03.01. 13:12:13

és akkor miért nem? vagy ezt most nem teljesen értem.:S

Boree 2008.03.01. 13:15:27

a:te honnan vágod ennyire a pénzügyi dolgaikat?

Madhatter 2008.03.01. 13:34:33

ez a renoválást ötlet mára már nem aktuális, sztem nem is naon érdemes így utólag vki hátárra adni, hogy "neki kellett volna"

Másrészről meg sztem nem kell lemondódan viselkedni, igen...mindenképp kár a kultiért, de helyek nyílnak, bezárnak, minden évben, ilyen az élet, bauhaus, nem bauhaus tökmindegy.

Oh és ha a háttérben a parkot is eladták és ennek az egésznek egy gusztustalan hotel lesz a végeredménye (, ami lehet nem lesz zajos,csak éppen eltakarja majd a napot), akkor szarrá röhögöm magam és ingyen szemináriumot tartok az aktivistáknak Marx: a tőke címü művéből.

salamon 2008.03.01. 14:51:31

a, honnan tudsz te barmit a bevetelrol? masik posztban irtam mar, hogy a velemenyednek hangot adhatsz, de ne hazudozz. ird azt, hogy szerinted a bevetelbol futotta volna, es ugy van mihez viszonyulnom, de ha az allitasaidat nem tudod igazolni, tovabbra is rajtad gyakorlom a moderatura eroszakos, de annal lehangolobb muveletet.

PaNKeEe 2008.03.01. 15:32:30

a megátkozós rész nyilván nem szószerint értendő,hanem arra akart rá kilyukadni amit aztán el is mondott,igy helyénvaló volt a hasonlat. a politikusok a saját utógenerációikkal csesznek ki. de ezt az ilyen öltönyös majmok akik bent ülnek a parlamentben sosem fogják megérteni mert mindent szárazon és droidszerűen tesznek. nem látnak abban perspektívát hogy civil ember fejével is átgondolják ezt az egészet. vhol vmelyik tv-ben volt hogy vmi öreglány nyomta a dumát h már rég lekellett volna bontani mert a parkot páran másra használják mint ami annak a rendeltetése...khm...és ha lebontják?! akkor a helyén is park lesz és mivel kulti már nem lesz ahowa belehetne menni partyzni majd ott fognak inni a parkban és randlírozni az illetékesek -akinek nem inge természetesen ne vegye magára- Settenkedő barátunk nagyon jól beszélt...jobban nem is lehetett volna ,aki nem értette meg az magára vessen.

toló · http://www.myspace.com/gimipopsounds 2008.03.01. 17:01:59

az a gyönyörű az egészben hogy a biztonságiőr a leírtakkal ellentétben teljesen kommunikatív és empatikus és ő sem érti hogy a maradék 3 napra miért nem lehetett hagyni a zárófesztet, mert bontani még úgy sem kezdik, nekik csak jobb hogyha mégjobban szétszedik a házat - ezeket a "verőlegény" mondta aki full normális amúgy.

N.O 2008.03.01. 17:43:30

elöször tanuljon meg beszélni kedves Bakács úr. :)
Viszont végtelenül felháborit hogy lebontják a jo öreg tilosunkat . .

Bonyi 2008.03.01. 18:14:35

óbazmeg, hát nem lehet mindenki egy Martin Luther King, basszátok meg!
a legbutább dolog azzal értvelni, hogy "csinálj jobbat", de tényleg megnézném itt egyesek rétorikai képességeit élesben, mondjuk amikor épp kibaszták az épületből, ahol a sajtótájékoztatót tartotta volna

Torzsa Sándor 2008.03.01. 19:49:08

Sziasztok!
Kedves Bakács Tibor!

A nevem Torzsa Sándor, én egy 21 éves fiatal srác vagyok, és sok fiatal társamhoz hasonlóan tizenévesen sokat voltam a többek között a kultiba is… A helyzetem eddig átlagos minden napi sőt talán szürke is lenne, de én tagja vagyok a Ferencvárosi Önkormányzat Oktatási, Kulturális és Sport bizottságának. Szóval én vagyok az egyik döntéshozó. És én is megszavaztam a Kulti bezárását. Úgy gondolom, a kulti egy szórakozó hely volt sokunknak, és művészeti értéket is képviselt. De nem maga az épület, hanem az az alkotó csapat és közösség akik ott munkálkodtak nap mint nap. Én úgy gondolom, ha megfogad, megfogadtok egy tippet, tanácsot: tartsátok össze ezt a közösséget. Szerintem ,és ez az én véleményem, a Kulti egy új helyen újraindulhat. Az érvek a régi hely ellen gyilkosan egyszerűek, zavarják a lakokat. ÖN elítéli ezt az a tüntetőknél, de a kultinál nem? Szóval induljon újra a Kulti, de más helyen, olyanon, ahol a lakokat nem zavarja! Ez lenne a megoldás, nem?


Torzsa Sándor

rocksztar 2008.03.02. 18:05:45

bakácsnak igaza van. de azért eléggé be volt tépve... a szdsz-es f-asz politikus elkurták az egészet

Spacedevil 2008.03.02. 19:43:25

Sziasztok,

Szedjétek össze magatokat és mentsétek meg a helyet..

Ha veszekedtek soha nem fog sikerülni, mert elfuttok a részletek mellett.

Nem tudom erre valaki felfigyelt-e ?

"A jegyző szerint helyesen jártak el, hisz ők a bérlőkkel tartották a kapcsolatot: "hétfői napon ezt megbeszéltük az épületet bérlő Kultiplex Kft. megbízott képviselőjével, Adamik Évával, aki ma birtokba adta nekünk az épületet."

Ezek szerint a Kultiplex Kft. ami ha jól tudom a Sziget Kft-é lemutyizta az önkormányzattal és nem szólt hogy bocs fiúk vége van ?

Köszönjük meg nekik szépen.

Mindenesetre most még kint van itt :

sziget.hu/


és itt:

kulti.webfocus.hu/vezerles/IndexOldal

tisza 2008.03.04. 17:08:28

úgy érzem, ezekre a szavakra még sokan nem érettek meg azok, akiknek hallania kéne, és megszívlelnie.

Mindennel és teljes mértékben egyetértek vele, tök igaza volt. és sajnálom, hogy mások nem ezt látják benne. ezt a beszédet, vagy akármi is legyen, tíz év múlva előveszem. kíváncsi leszek, hányan fogják lesütni a szemüket, mert belül mind azt fogják mondani, hogy igaza volt.

MViktor 2008.03.04. 22:42:31

Sziasztok!
Kedves Bakács Tibor!

A nevem Torzsa Sándor, én egy 21 éves fiatal srác vagyok, és sok fiatal társamhoz hasonlóan tizenévesen sokat voltam a többek között a kultiba is… A helyzetem eddig átlagos minden napi sőt talán szürke is lenne, de én tagja vagyok a Ferencvárosi Önkormányzat Oktatási, Kulturális és Sport bizottságának. Szóval én vagyok az egyik döntéshozó. És én is megszavaztam a Kulti bezárását. Úgy gondolom, a kulti egy szórakozó hely volt sokunknak, és művészeti értéket is képviselt. De nem maga az épület, hanem az az alkotó csapat és közösség akik ott munkálkodtak nap mint nap. Én úgy gondolom, ha megfogad, megfogadtok egy tippet, tanácsot: tartsátok össze ezt a közösséget. Szerintem ,és ez az én véleményem, a Kulti egy új helyen újraindulhat. Az érvek a régi hely ellen gyilkosan egyszerűek, zavarják a lakokat. ÖN elítéli ezt az a tüntetőknél, de a kultinál nem? Szóval induljon újra a Kulti, de más helyen, olyanon, ahol a lakokat nem zavarja! Ez lenne a megoldás, nem?


Torzsa Sándor


Kedves Torzsa úr!

Nekem csak anynia kérdésem, amit akármennyire is próbálok megérteni, de egyszerűen nem megy. Az az, hogy miért nem zavarta a Kulti az ott lakókat (nekem már apám is odajárt szórakozni és ő nem 21 éves), vagy ha eddig is zavarta akkor miért a hely virágzásakor kell bezárását fontolgatni? De megintcsak mondom mint már anyni embernek, tudjuk , hogy milyen a környék közbiztonsága... ha ott egy park lesz és nem a kulti akkor a néniket, bácsikat nem fogja zavarni az, hogy kirabolják őket? Mert engem még a Kinizsi utcában nem próbáltak kirabolni, de az Üllői úton igen. Az új helyen lesz kulti mondatra meg csak annyit, hogy: És ki ad rá pénzt?

the dawg 2008.03.04. 22:45:02

Kedves Torzsa Sándor!

Gyilkosan egyszerűek az érvek az ellen, hogy ilyenek képviseljenek minket testületekben, mint Te. Az egyik az, hogy magyarul sem tudsz rendesen írni/fogalmazni, ez a leveled és a FIBes bemutatkozásod annyira sikít a stilisztikai hibáktól, hogy a falat kaparom. A másik az, hogy ezek után hogyan bízzunk a saját korosztályunkban? Itt már senkinek sincs túl sok elvárása a jelen politikai elittől, hiszen amíg a Parlament minden pártja tele van az előző rendszerben begyepesedett politikusokkal, akik minden csak nem hitelesek, azt hittem, hogy legalább egy 21 éves srác képes lesz különbséget tenni jó és rossz között, de úgy látszik tévedtem. No nem abban reménykedtem, hogy majd Te egyes egyedül megbontod a testületet és megmented a Kultiplexet, hanem abban reménykedtem, hogy vagy szavazol egy igennel, vagy szavazol egy nemmel és miután igennel szavaztál a lebontásra, nem jössz ide segget csókolni és ömlengeni. Miután igennel szavaztál a lebontásra, nem jössz ide hazudozni "gyilkosan egyszerű" érvekkel.

Hol_vannak_a_lakói_feljelentések?

Nekem ne kezdj el hazudozni már Te is, nyílván kevés vagy ahhoz, hogy bármit is változtass, legalább ne csinálj komplett hülyét magadból! Tudod mi a gyilkosan egyszerű érv? Hogy kellett a telek. Tudod mi a gyilkosan egyszerű érv? Hogy bárhol lehetett volna pótolni azt a zöldterületet, de inkább itt pótolták, hogy eggyel kevesebb legyen abból, aki és ami más! Tudod mi a gyilkosan egyszerű érv? Hogy nyílván egy bábupozícióban vagy, amivel lehet menőzni, meg lehet idejönni nekünk ömlengeni, hogy tartsuk meg az alkotói közösséget és csapatot.

Gyilkosan egyszerűen elmondom neked, hogy mit gondol az itteni alkotói közösség rólad: felfordul a gyomrunk! Nem azért, mert Te is a bezárás ellen szavaztál. Hanem mert bábu vagy és még van bőr a képeden idejönni ömlengeni egy jót és siratni minket, mikor nyílván felső nyomásra húzod be Te is az x-et ahova kérik.

Jakab Zoltán
Kultiplex

piciszemű 2008.03.05. 14:37:37

sajnos a saját korosztályunk nagyon nagy részének ,számomra érthetetlen módon, szúrja a szemét a kultiplex és egyéb underground helyek/közösségek/zenekarok, nem egytől hallottam már, hogy "pusztuljon"...sajnos az egyetemek is (ahova én járok az is) tele vannak ilyen "Torzsa Sándor félékkel" jobb és bal oldalról egyaránt...akiktől nem, hogy semmi jóra, de sokkal inkább rosszra számíthattok/számíthatunk csak...ők is ugyanúgy röhögnek a markukba, hogy így ellehetetlenítik az ilyen helyeket és ez nem egy kisebbség..ez a nagy többség...

Jakab Lacinak pedig minden tiszteletem, derék válasz volt :)

piciszemű 2008.03.05. 14:43:49

ööö...már hogy Jakab Zolinak..bocs..:)

PaNKeEe 2008.03.06. 22:30:20

jaja Zoli jól beszélsz így van.Torzsa Sándornak pedig csak gratulálni tudok h 21 éves létére ott ül ahol, és tűri,sőt támogatja azt ami itt folyik és ezek után idejön és még büszkén harsogja is h mekkora fasz...már bocsánat...az ilyen hivatali nyomorult bábuszemeteket csírájában kéne elfojtani.a lakókat zavarja??ez lenne az indok ? évtizedekig érdekes módon szó nem volt ilyesmiről...minden ilyen szürke hivatalipatkánynak szúrja a szemét ha vmi különleges,alternatív,más azaz UNDERGROUND mert nem illik bele a sorba a képviselői pedig nem illenek a droidok közé akikből szeretnék hogy álljon ez az ország.

rtz 2008.03.06. 22:35:02

No lám, egy Fiatal Baloldalos is támogatja a kulti bezárását? Akkor mégsem a zorbán meg a fidesz akciója, ahogy néhányan állították.

Másrészt nem attól lesz undergrund egy hely, hogy az üzemeltető cég azt mondja rá.

the dawg 2008.03.06. 23:16:21

rtz: akkor mitől lesz underground? ileltcve, mitől nem az?!

PaNKeEe 2008.03.09. 09:56:53

egy hely a fellépőktől és a közönségtől lesz underground,de sztem ez a kultival kapcs nem is kérdéses

földalatti 2008.03.09. 11:44:16

PaNKeEe:

Amíg a helyhez erősen kötődő budapest rock and roll
egyik vezetője ilyen kijelentést tesz:
"Legalább csináltunk piacképes zenét, vannak piacképes zenekaraink"
Addig az a szót, hogy underground ne ejtsétek ki a szátokon. Az UNDERGROUND nem piac orientált. Amíg a kulti közönsége (tehát akik koncertektől függetlenül lógnak ott) javarészt az aktuális köcsög trendet követi miről beszélsz? Amíg az odajárók divattól függően változtatják a hajviseletüket (beckham féle kamu punk taraj, rasta vagy ez a nem tudom fiú vagy lány séró), a zenei stilusukat (hol nu metal, hol metalcore, hol emo) és ennek megfelelően a ruházatukat is, addig kurvára nem underground a hely. Ráadásul az ott rendszeresen játszó zenekarok pár tucat tagja forog körbe-körbe az összes zenekarban, tök mindegy, hogy az épp milyen stílust képvisel. Persze a külsőségeket gyorsan magukévá teszik, hogy beilleszkedjenek vagy beolvadjanak. Maradjunk annyiban, hogy játszottak ott underground zenekarok néha és járnak oda underground arcok is.
Mint pl a Nadir akik hosszú évek ota nyomják kis klubokban a kurva jó zenéjüket, tök hétköznapian öltözködnek, nincsenek elszállva és INGYEN osztogatják a cd-jüket. Na ez az UNDERGROUND. Nem a kis divatbuzik gyülekezete. Rosszul vagyok amikor 18-20 évesek akik ha majd lediplomáznak és zsíros állásokban helyezkednek el kibaszottul elfelejtik majd, hogy ők mekkora "underground" harcosok voltak, de most erről pofáznak.

AngRy.LittLe.GirL 2008.03.09. 12:16:25

földalatti:

Nem akarok beleszólni a "vitába",mégis megteszem és remélem,ezzel nem sértelek meg téged...
És nem szeretnék durva lenni,de lehet,hogy az leszek!

Először is:
"Addig az a szót, hogy underground ne ejtsétek ki a szátokon."
Ne mondd meg,mit tehetünk és mit nem!

Nem igaz az,hogy javarészt az aktuális trendet követik a Kultiba járók...Vannak nagyon szar arcok,akik műimó nyomorékok,de nagyon sok olyan ember jár le,aki még ha trendi kis köcsögnek is tűnhet,hosszú évek óta undergroundot hallgat!Ne ruházat/hajviselet/stílus alapján ítélkezz,mert az tök undorító!

"Ráadásul az ott rendszeresen játszó zenekarok pár tucat tagja forog körbe-körbe az összes zenekarban, tök mindegy, hogy az épp milyen stílust képvisel."
Te nagyon nagy mértékben el vagy tájolva!Sorold már fel nekem légyszíves azt a pár tucat tagot és zenekaraikat!

Én 19 vagyok...Ha lediplomáznék(nem fogok,de tegyük fel,mégis) és kapnék egy jó állást,az sem feledtetné el velem,hogy ki vagyok és honnan jövök...Hosszú évek óta kötődöm az undergroundhoz valamilyen formában és mivel ez a múltam és a jelenem is,nem fogom a jövőben sem letagadni,sem elfelejteni.Az ilyesmit nem lehet!
Szóval ne kezeld ezt a dolgot tényként...

Üdv!
Bori

földalatti 2008.03.09. 12:52:51

AngRy.LittLe.GirL

1. Akinek nem inge nem veszi magára
2. 19 évesen tiszteletreméltó ha évek óta kötödsz az undergroundhoz (feltéve ha tévedésben vagy de ezt nem tudhatom ezért nem is kérdőjelezem meg) Viszont Elvileg 18 éven aluliakat sehova nem engednek be tehát túl régóta nem járhatsz bulikra, még ha többnek is nézel ki mint amennyi vagy.(de persze tévedhetek)
3. Nem sorolom a zenekarokat és a tagokat, hiszen ha valóban része vagy az undergroundnak tudnod kell kikről van szó.
4. A hajviselet/ruházat/stílus pont azok a dolgok amik árulkodnak egy ember egyéniségéről és ismeretlenül más alapján meg sem ítélni (bár ez lehet téves ítélet is, de az underground sosem a divatos és sűrűn változó emberekről szól)
5. Én sem vagyok underground arc attól, hogy hallgatok elég sok underground zenét, mert sokkal több olyat ismerek ami nem underground, mégha mondjuk a Slayer vagy a Hatebreed nem is éppen mainstream.
6. Sajnos nagyon sokan elfelejtik (remélem veled 10-15 év múlva tudok majd erről még "beszélgetni") de a tapasztalatom az amit leírtam, de nem is kell hozzá jó állás, csak egy komoly szerelem, család ilyesmi.
7. A kivételnek MAXIMÁLIS TISZTELET.
8. Magam 33 vagyok és én is igen fiatalon bejutottam ismerősök által a Fekete Yukba ami tényleg underground volt.
9. Akkor a többséget a kedvedért módosítom nagyon sokra a kulti látogatókkal kapcsolatban, de a legfontosabban a piacorientáltságban kitartok a véleményem mellett!

Üdv!
Gábor

AngRy.LittLe.GirL 2008.03.09. 13:29:46

Földalatti:

1.Oké:)
2.Nem hiszem,hogy tévedésben volnék.Nem csak a zenére gondolok,hanem a művészetekre is.De ezt ne firtassuk akkor...
Nem néztem ki soha sem idősebbnek,mint amennyi vagyok,de szerintem te is tudod,hogy a korhatár dolgot nem igazán veszik figyelembe a szórakozóhelyeken.Engem 14 éves korom óta mindenhova beengenek:)
3.Nagyjából sejtem,kikre gondolsz,de szerintem kissé erős volt az a megállapítás,hogy ugyanaz a néhány tucat ember forog...
4.Tény,hogy az underground soha nem a divatemberekről szólt.De attól,hogy valaki "egyik nap" ilyen ruhában érzi jól magát,a "másik nap" olyanban,nem változik meg az ízlése mindenben...Rám is mondják,hogy divatmajom(nem értem miért és amúgy is kire nem?),de nem törődök vele,mert tudom,hogy régi szerelem a földalatti élet...:)
5.Erre nem tudok mit írni.Én is hallgatok mást is...De csak módjával;)
6.Azok az emberek,akik meg tudnak feletkezni egy újabb hatásra a múltjukról,szerintem nincsenek tisztában azzal,hogy talán a múltjuknak köszönhetik a jelenüket.(Pillangó-hatás,ha érted,mire gondolok...)
7.Max respect!Ezt mondom én is!
8.Tudom és sajnálom is,hogy én soha nem lehettem ott...:(
9.Erre csak annyit,hogy nem tudom,mi volt ez...Olvastam,de inkább nem megyek bele a dologba,mert tisztelem a sorok íróját,persze nem ezekért a sorokért...Egyébként pedig nekik is meg kell valamiből élni,nem de?

Üdv!
Bori

AngRy.LittLe.GirL 2008.03.09. 13:31:47

Basszus,nem tudok írni!Feledkezni,nem feletkezni:))hehe

földalatti 2008.03.09. 14:59:49

AngRy.LittLe.GirL

Persze, hogy meg kell élniük, ezzel nincs is baj. Egy zenész számára semmi nem lehet elkeserítőbb mint ha nem járnak a koncertjeikre vagy ha nem veszik a lemezeiket. Nekem itt a nagy undergroundozással van bajom. Ami nem mainstream az még nem automatikusan underground és a kulti sem underground hely SZERINTEM attól, hogy a koncertteremben fellépnek underground zenekarok is. De a koncertterem nem maga a Kulti. Nekem az a tapasztalatom, hogy koncertek után teljesen kicserélődik a közönség. Persze nem a 2 hónapos ingyenes bulikra gondolok ahol rengeteg olyan ember volt akik pénz már nem áldoznának arra, hogy megnézzék az adott zenekart. Nálam ugyanez a kategória egyébként a rengeteg vendéglistás is. Sokan azért haverkodnak zenészekkel, hogy bejutassák őket bulikra. Nekem attól sem underground a hely, hogy olyan árak vannak mint a discokban. Nincs bajom amúgy a Kultival, csak ezzel az undergroundozással. Bár lehet, hogy velem van a baj, mert a régi helyekhez mérem és a Kulti a többi helyhez képest underground. Bár megmondom őszintén, hogy ha vége a koncertnek nem látok semmi különbséget más helyekhez képest. Itt is italoznak, csajoznak, pasiznak az emberek és nem hallottam túl sok olyan zenét amire felkaptam volna a fejem, hogy mi ez, nem ismerem. Ismétlem, természetesen járnak oda underground arcok is, de ugyanezek jártak korábban a süsibe vagy a vörös/kék yukba.
A zenekarosdiról meg annyit, hogy számomra nem szimpatikus ha 15 ember előtt nyomja egy hardcore zenekar rendszeresen és tele lesz a tökük vele, erre váltanak egy nagyot, elkezdenek a svéd metal gyökereikről beszélni, aztán metalcoreba váltanak.
Majd néhányan közülük amikor látják, hogy éledezik
a doom/shoutern/sludge színtér akkor rájönnek, hogy inkább black sabbath és down gyökereik vannak
és megint váltanak. Ezzel csak az a bajom, hogy a váltás mindig akkor jön amikor beüt a divathullám.
Amúgy nekem kifejezetten bejön ha valaki több stílust is kedvel, még jobban ha alkot is de szimpatikusabb ha azt mondja, hogy más területen is ki akarta próbálni magát vagy meg akarta valósítani azokat az ötleteit amik nem fértek bele az anyazenekar koncepciójába. Ez így hiteles és nem úgy, hogy minden alkalommal azt mondják, hogy " tulajdonképpen mindig ezt a zenét szerettem és ilyet akartam játszani csak nem voltak megfelelő társaim"
Azt hiszem elég érthetetlenre sikerült, nem tudtam pontosan megfogalmazni hirtelen a gondolataim de remélem a nagyja kiderül annak amit közölni szerettem volna.
Üdv!
Gábor

the dawg 2008.03.09. 15:40:15

földalatti: "piacképes" alatt értettem, hogy el tudják játszani a zenéjüket és hallgatható a produkciójuk. a nadir zenekar emlegetésével meg hatalmas bakot lőttél, mert rendszeresen játszottak kultis vagy bprnr rendezvényeken (pro-pain, napalm death, stampin' ground, dózer fesztivál, ésatöbbi) és ők is piacképes zenekar, mivel normális kiállásuk, normális hangszereik, jó számaik vannak, jól meg tudnak szólalni és alázatosak a zene iránt. ennyi. úgyhogy guríts még egyet, hogy belénk tudj kötni...

földalatti 2008.03.09. 16:04:47

the dawg:

Bélétek kötni nem akartam, akkor sem ha a piacképes dolgot félre is értettem, bár nekem ez a szó az eladhatóság igényeinek való megfelelést jelenti. A most kifejtettekkel egyet is értek bár továbbra sem picképesnek nevezném, de így, hogy tudom mire gondoltál hülyeség magán a szón vitázni. Ettől függetlenül azt állítom, hogy rengeteg divatember és pózer jár a Kultiba és attól, hogy pl a Rocktogonban vagy az After Music Clubban is játszanak underground zenekarok, attól
a helyek még nem azok. Ezért választottam el a Kultinál a koncertek közönségét magától a Kulti közönségétől, akiknek mindegy ki játszik, magára a helyre járnak. A Kultiban lévő koncerteket szerintem még senki nem is kritizálta.
Ui: Jópárszor voltam már Nadiron és más koncerteken is a Kultiban. Pont azért említettem őket mint undergroundot "mivel normális kiállásuk, normális hangszereik, jó számaik vannak, jól meg tudnak szólalni és alázatosak a zene iránt" + ingyen osztogatják a lemezeiket és nem zsongják körül őket grupiek.

AngRy.LittLe.GirL 2008.03.09. 16:33:42

földalatti:
Abszolút értettem,mi a mondanivalód...Az a baj,hogy én nem látok bele a zenekari tagok életébe,nem tudom,mikor miért váltanak,kezdenek új dolgokba,ezért nem is jelenteném ki,hogy a divathullám sodorja őket új utakra...

Az,hogy a Kulti underground-e,az pedig még mindig megítélés kérdése.Régen voltak nagy underground helyek,amiket bezártak és azzal,hogy ezt megtették,kiszorult ez a dolog...
Azt viszont bizton állíthatom,hogy a mai átlag szórakozóhelyekhez képest a Kultiplex biztosan underground,hiszen kb. ez az egyetlen olyan szórakozóhely,ami folyamatosan lehetőséget ad ug bandák fellépésére...

Szerintem ahogy változnak az idők,úgy az underground fogalma is változik...Ma már nem az az underground,mint mondjuk 10 évvel ezelőtt,de ez így van helyén szerintem...

Ha más zenei dolgokat,irányzatokat megnézel,ott is sok a változás...Például ma már egészen mást lehet rap-nek nevezni,mint mondjuk 10-20 évvel ezelőtt...

Üdv!
Bori

földalatti 2008.03.09. 17:40:35

Van igazság abban amit mondassz és valószínűleg a divatemberek jelenléte és az underground túlzott emlegetése a bajom. Bár magam sem tudnám pontosan megfogalmazni mi is az, csak azt ami biztos nem. De az elkötelezettség, kompromisszum mentesség, eltökéltség és dawg által említett zenei alázat nagyon fontos a mozgalomban. Egy biztos: ha marad a Kulti, ha költözik de ilyenek maradnak a koncertek biztos ott leszek, de reggelig nem fogok bulizni ott mert nem a közegem. (nem mintha máshol sokkal jobban érezném magam az ezerszer hallott de legalább metal zenék között, bár megvan a módja, hogy az ember ne figyeljen oda a zavaró tényezőkre)

Üdv!
Gábor

AngRy.LittLe.GirL 2008.03.09. 22:08:28

Én is így vagyok ezzel...Nem tudnám pontosan megfogalmazni...

Annak ellenére,hogy 19 vagyok és sokan hihetik,hogy változom még,tudom,hogy nem fogok,éppen ezért én sem szeretem,ha valaki a divatot követve jár el koncertekre vagy áll ki valami mellett,ami igazán nem is jelent neki semmit...Csak mert jó muri...

Amikor én kimentem a Kultiplexhez,nem is azért mentem,mert naiv hülyegyerek vagyok és azt hiszem,az ott létemmel/ott létünkkel elérjük,hogy ne zárják be,mert ugye én jól tudom,hogy a pénz nagy úr.De nem szeretem az igazságtalanságot és ha a közönség nem is teljesen "underground",a hely szerintem az...:)

Én csak azért nem bulizok reggelig,mert nem bírom a gyűrődést;)

Az az én legfőbb bajom,hogy nagyon tudok kötődni olyan helyekhez,amikhez sok emlék fűz...Ilyen a Kulti is...Belépek és elfelejtem minden bajom,jó ott lenni beszélgetni is...

Bánkódni fogok,ha vége lesz,annak ellenére,hogy az emlékek tovább élnek bennem...

A zenekarokat nyilván máshol is láthatom majd,de azért nem lesz ugyanaz!

Kissé zavarosra sikeredett,de ahogy a 30Y zenekar mondaná:"Bogozd ki!";)

Üdv!
Bori
süti beállítások módosítása