HTML

In Memoriam Kultiplex

2008 január 10 - február 24-e között a Kultiplex programsorozattal búcsúzik. Ez a blog a bontásig tartó időszakról tájékoztat. Olvasható, látható lesz minden részlet, ami a Kultiplex utolsó napjaiban, óráiban történik.

Friss topikok

  • alibabaesanegyvenhattyu: Jó kocsmák vannak csakhogy a Kulti ennél több volt... ne kocsma, nem is csak szórakozó hely. Közös... (2009.10.15. 13:26) Final
  • Fuck You All: www.youtube.com/watch?v=y2GurEJsFf0&watch_response (2008.09.05. 20:14) búfelejtő
  • blackbone: Hát most ahogy nézek néhány kultis jó videót, főleg wacuumairs-t majdhogynem könnybe lábad a szeme... (2008.07.10. 22:47) Bontják a Kultiplexet
  • alako: Magyarok az impotens politikusok megsegítéséért. www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?sdsd2... (2008.04.18. 10:05) Népszavazást a Kultiért!
  • golyó: Én is elkezdem félrerakni dunsztosüvegbe,jó lesz molotov helyett (2008.04.15. 13:48) Nyílt levél a kulti programszervezőjétől

Linkblog

Nyílt levél a kulti programszervezőjétől

2008.03.01. 19:52 salamon

"Jakab Zoltán vagyok, zenész és programszervező. Páran ismernek, páran nem. Ezt a levelet részben magánemberként írom. Munkahelyem a Kultiplex, amelyet a IX. kerületi önkormányzat, a tegnapi napon, 2008. február 28-án, a XXI. Századhoz és az Európai Unióhoz méltatlan módon, értelmetlen erődemonstrációval bezáratott. Az elmúlt 9 évben, többszáz koncertet adtam itthon és külföldön egyaránt, tehát minden nagyképűség és túlzás nélkül állíthatom, hogy bőven van rálátásom az underground élet struktúrális rendszerére, nem egy, tökéletesen működő organizmust láttam ezen idő alatt. Ennek fényében felettébb elkeseredett és dühös vagyok. Elkeseredett és dühös, mert egy élő darabot vágtak ki ezen döntéssel a magyar underground élet testéből, míg a közvélemény, a közízlés továbbra is rákos daganatként marja szét azt a megmaradt csonkot, amely működőképes lehetne. Lehetne, és itt a baj, hogy minderről feltételes módban beszélhetünk. Elmondták, elmondják ezt mások is szerencsére, de úgy látszik még mindig nem vagyunk elegen ahhoz, hogy bármilyen változást tudjunk elérni egy közel kétmilliós, liberálisnak csúfolt világváros kultúrális életében. Aki azt hiszi, hogy pusztán üzleti érdekek vezérlik a hely fennmaradását, tévednek, hiszen itt többről van szó, mint üzleti érdekekről, többről van szó, mint egy aktuális hely bezárásól. Ebben a városban módszeres pusztítást végeznek azok, akiket igyekeztünk abban a hiszemben megválasztani, hogy érdekeinket képviseljék. Itt nem a Kultiplexről van szó, vagy West-Balkánról, vagy Almássy térről. Itt egy nagyobb egészről van szó, az underground létjogosultságáról és életteréről, ami jelen esetben nem túl tágas.

Mielőtt továbbmennék levelemben, nézzük nagy vonalakban a tényeket:

- A IX. kerületi önkormányzat 1,3 milliárd forintért értékesítette a Kultiplex mögött található foghíjtelket, ahol egy szálloda fog épülni

- A IX. kerületi önkormányzat 170 millió forintért megvásárolta a Kultiplex épületét a tulajdonos Budapest Filmtől. A Kultiplex épületére azért van szükség, mert le kell bontani, hogy a milliárdos befektető által, a kerülettől elvett zöldterület hányada ne csökkenjen. A Kultiplexet a Kultiplex Kft. üzemeltette, majd az üzemeltetés joga a Centrifuga Kft.-é lett, amely cég a Kultiplex Kft.-vel kötött szerződés értelmében (5 évre szólt a szerződés) még két és fél évig üzemeltetheti a Kultiplexet, tehát jogilag birtokon belül van

- A IX. kerületi önkormányzat oligarcha jegyzője kb. 15-20, mindenféle igazolványt mellőző, kétes kinézetű verőemberrel a birtokviszony jogait megsértve 2008. Február 28-án reggel az épületet elfoglalta. Tehát elfoglalta a bentlévő értékeket, külsős cégek hang és fénytechnikáját, stb.

A Centrifuga kft. ezek után birtokvédelmi kérelmet nyújtott be a Közép-Magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatalhoz, válasz nem érkezett

A Centrifuga KFT. február 28-án három alkalommal kért rendőri segítséget, ezek eredményei 5 pontban: 1. Rendőrautó megérkezik, a szolgálatban lévő járőrök kézfogással, puszival és öleléssel üdvözlik a Kultiplexet jogellenesen elfoglaló, a IX. kerületi önkormányzat által felbérelt, továbbra is mindenféle igazolványt mellőző biztonsági cég embereit. Ezek után kocsiba vissza, elhajtanak.

2. Rendőrautó megérkezik, betessékeljük a két járőrt a klubba, majd miután nem elég képzettek, hogy jogi kérdésben eljárjanak, eltávoznak és közlik, egy képzett, jogilag jártas tisztekből álló háromtagú csoport érkezik a klubba, hogy segítséget nyújtsanak. Azóta is jönnek!

3. Bakács Tibor Settenkedőt, a Kultiplex szóvívőjét és a Tilos Rádió munkatársát nem engedik be a klubba, ezért kénytelen a parkban, az utcáról félrevonulva egy 7-8 perces rögtönzött sajtótájékoztatót adni. Ezzel párhuzamban két Kultiplex szimpatizáns tiltakozik egy transzparenssel. A fakabátok ezúttal gyorsan megérkeznek, Bakácsot és a két szimpatizánst igazoltatják, jogellenesen nem közlik milyen okból veszik fel az adataikat. Az egyik járőrt megközelítem, európai módon kéznyújtás és bemutatkozás után meghátrál és keményen néz, majd miután szembesítem a tényekkel, hogy ugyan már, minek itt verni a faszukat, amikor már kétszer kihívtuk, mert birtokháborítás van folyamatban, elmotyog egy nehezen bemagolt szlogent (Teve utca, panasz, ésatöbbi – ugyan már basszameg, most rohangáljak a Halálcsillagba feljelentést tenni), majd jobbnak látja, hogy meghátráljon.

4. Este fél hat van már, továbbra sem érkezik meg a jogilag kvalifikált tisztek csoportja (feltehetőleg ilyen nincs is), ezért 112, what’s the emergency? Átkapcsolnak a IX. kerületi kapitányságra, ahol a hölgy számonkéri, hogy miért nem álltunk kint az utcán és várjuk a rendőröket, akik eközben szolgálatban is bensőséges, intim viszonyt ápoltak a biztonságiakkal, majd elhajtottak. A hölgy ezután közli, hogy hát volt intézkedés és nem érti, hogy mi ez a jogilag kvalifikált nyomozók csoportja, végül közli, hogy ez polgári peres eljárás, tegyünk bejelentést a bíróságon, akik ha jónak látják, majd küldenek rendőrt, ők nem. Hogy ezt a sztorit magyarra lefordítsam: van egy lakás, amit bérelsz, érvényes szerződésed van, benne minden értékeddel. Majd a főbérlő beküld valakit, hogy neki kell a lakás, bár a szerződést nem mondja fel. A főbérlő által beküldött valaki elállja az utat a hifidtől, a DVD és lemezgyűjteményedtől, az étkészletedtől és amúgyis zavar, mert mi a faszt keres ott. Hát ebben az esetben NEM HÍVHATSZ RENDŐRT!

5. Nem sokkal ezután megjelenik három járőr, akik először rákérdeznek a klub mellett álldogáló 5-6 fős csoportra, hogy minek álldogálnak ott (éljen a gyülekezési törvény, ezentúl mondjuk egy amatőr futballcsapat kerete, egy színházi társulat, esetleg egy 10-12 tagú ska zenekar nem sétálgathat csak úgy össze-vissza a városban, kóborolnak, meg satöbbi, hogy rohadjon ki a szemük), majd ezután beszélgetést kezdeményezünk velük, és itt meg kell valljam, a három úr legalább segítőkésznek bizonyult, tenni ők sem tudtak sokat, de legalább bemutatkozás, a helyre befáradás, papírok átnézése és egy rövid beszélgetés megvolt.

És akkor (tudom, és-sel nem kezdünk mondatot) evezzünk vissza a száraz tényekről a felhevült, szenvedéllyel megírt levelemre, amelyben ezennel kérdéseket szeretnék feltenni, az úgyis sokkal menőbb, mint válaszokat adni, nem vagyok prédikátor.

2008-ban miért kell még kommunista, megfélemlítő módszerrel dolgoznia egy tanácsn… őőőő, önkormányzatnak?

Miért nem lehet meghallgatni a Kultiplex ajánlatát, illetve miért kell ezen ajánlat (a hely megvásárlása, park más helyen való kijelölése, a hely integrálása a környezetbe, a lakókkal való jobb kapcsolat kialakítása, szociális ebéd, park önkéntesek által való fenntartása) tárgyalása közben erőt demonstrálni?

Jogállamban élünk, ki védi meg a birtokunkat? Jogállamban élünk, mikor lesz tiszta, nem korrupt rendőrségünk, ahol a járőr nem csókolózik köztörvényes bűnözőkkel az utcán? Jogállamban élünk, miért nem takarodik ki a politikai élet jobb és baloldalából a sok, előző rendszerben begyepesedett politikus, hogy végre (már a politikai viszonyokhoz mérten) tiszta, jogvédő politikai élet legyen ebben az országban?

A jobboldal mikor fejezi be a Kultiplex folyamatos megbélyegzését? Az ellenzéki, parlamentben ülő pártok szintén ex-kommunista, az előző rendszerben mélyen kussoló tagjai mikor fejezik be antiszemita, kirekesztő szennyweblapok olvasását, szerkesztését, az abból való tájékozódást? Mikor lesz egészséges, nem demagóg jobboldal? A baloldal mikor fejezi be az ország kiárusítását? Mikor lesz ebben az országban egészséges, nem rablóbanda baloldal? Akikre esetleg lehet majd egyszer szavazni, mert tudni fogod, hogy nem fognak ANNYIRA lehúzni…

Demszkynek mikor nő vissza a heréje és lesz újra férfi? Ő is ilyen helyeken táncolt, neki is az ilyen helyeken dolgozó/szórakozó emberek nyomtatták a szamizdatot! És egyáltalán, ez nem Demszkyről szól, ez arról szól, hogy a kormánypártot Budapest juttatta hatalomra. Mikor fog ez a liberális (liberális létemre hányok ettől a liberalizmustól) város végre nem beleszarni a budapesti kultúra szájába? Mikor jön el az ideje, hogy lesz egy Kreuzbergünk, ami nem Óbuda felsőn, Csepel alsón, vagy egyéb halál faszán (bocsánat óbudaiak és csepeliek!) lesz, hanem a belvárosban? Ahova eljöhet külföldi zenekar, ahol leparkolhat, ahol körbenézhet a városban, majd adhat egy koncertet teltháznak, mert a fiataloknak nem kell átutazniuk a fél várost 30 átszállással, a zenekarnak meg nem kell kint dekkolni egy lerobbant gyártelepen?

Mikor fogja ez az ország elismerni, hogy a modern kultúra részesei azon zenekarok százai, amik ilyen helyeken játszanak, mint pl. a Kultiplex? Mikor fogja az állam támogatni a kultúrát? Mikor? Mikor jön el az ideje, hogy nem az aktuális, berohadt „sztárok“ kapják az elismerést a felfelé kerekített szar eladásaik után? Mikor jön el az, hogy büszkék leszünk egy alternatív, egy hip-hop, egy rock/metal bandára, mert évi 60 koncertet játszanak Európában és minden este van lehetőségük elmondani, hogy igen, Magyarországról jöttünk, jó ez a hely, látod mennyi különböző zenekar van, egészséges underground élettel?

A levélnek most az a része jön, ami miatt a legrosszabul érzem magam a bezárás kapcsán. Tegnap spontán tiltakozást hívtunk össze, hogy igenis, próbáljunk meg bemenni az épületbe. Hol voltak azok a zenészek és programszervezők (illetve menedzserek, ahogy még itthon, röhejesen nevezik őket), akik itt az elmúlt hónapokban, években élősködtek a helyen és felvették a párszázezres gázsijukat? Hol? Kábé 40 zenész lehetett itt tegnap, amíg január 10. óta közel 50 rendezvény volt, közel 100 fellépővel, közel legalább 4-500 zenésszel? Hol voltatok? Mi a missziótok? Mit akartok elérni a zenéléssel? Azt, hogy legyen ki ajnározzon titeket, vagy azt, hogy elérjetek valamit, hogy különbözzetek, hogy alkossatok? Hol voltatok kedves zenész és szervező kollégák? Sehol! Mert szarok vagytok mind! Természetesen ha a hely fennmarad, jönnek a gratuláló telefonok, meg kikéritek magatoknak a dátumokat, hogy hú de jó, hogy maradt a hely, két kilóért jönnénk, ha lehet szombaton! Hát kedves zenész és szervező kollégák, a tegnapi nap igazi vesztesei TI vagytok, mert egyrészt azt sohasem fogják megbecsülni, akinek nincs semmilyen meggyőződése és csak sodródik az árral, jobbra nyal, balra nyal, felfele nyal, lefelé meg szarik! Másrészt vesztesek vagytok, mert rajtatok keresztül hagytatok egy helyet, egy mozgalmat, egy élő szervezetet elrohadni, és ezt átadni az államnak. És nem barikádot akartunk vonni feltétlenül, nem házat foglalni, hanem elmondani ezeknek a fasszopóknak, hogy elég volt! Hogy ott legyünk, ott álljunk, kézen fogva, láncban és nézzünk velük szemben némán, csendben, csak lássák, hogy kik vagyunk, mik vagyunk és hogy mi nem fogjuk hagyni. De a pénzeteket megkapjátok majd más helyen is, de egyszer a más helyek el fognak fogyni, és egyszer olyan helyek jönnek azok helyébe, akik nem felejtenek és akik nem kérnek olyan „művészekből“, aki megélhetési művész, a legrosszabb fajta zeneipari kurva, csak test, mindenféle tartalmi rész nélkül. Szégyelljétek magatokat!

„Röviden“ ennyi jött ki belőlem első blikkre, hogy ezek után mi lesz, az rajtatok is múlik! Felléptetek több százan, eljöttetek több százan megnézni a fellépéseket, hogy ez mennyire számít, az csak ti tudhatjátok, de elszomorítana, ha ezek után is otthon interneteztnétek és sajnálkoznátok a passzivitás sötét vermében. Maradok tisztelettel azok iránt, akik megpróbáltak különbséget tenni, mindenki más mehet a picsába!

Jakab Zoltán"

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dozerfesztival.blog.hu/api/trackback/id/tr77361081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thom Yerk 2008.03.01. 20:03:19

tulajdonképp nem a levélhez, inkább a kulti elköltözéséhez szólnék hozzá
de előtte leszögeznék 1 dolgot
én nagyon szeretem a kultit, nagyon jó helyen van, és eddig általában nagyon jól éreztem magam ott, szóval sajnálom hogy elbontják
viszont keresni kellene egy alternatívát a kulit "helyett", hogy hol lehetne normális koncerteket tartani, mivel a kulti nagyjából az utolsó ilyen helyek között van (pl süsiből is egy morrisons 2 lett olyan programmal, h azóta nem is voltam...)
pl van a k2 nevű hely, ami elég nagy, kpét színpad is van benne, nemtudom amúgy mennyire lenne nehéz megoldani a kulit "átköltözését" oda (psze csak a koncertterem részt értem ezek alatt)
amúgy pedig ha megmaradna a kulti is elkelne mellé egy normális helyen kialakított rendezvénysorozat, djk, koncertek stb, a kultihoz hasonló magatartással és színvonallal
ennyi az én véleményem

Madhatter 2008.03.01. 20:47:35

A man who's not willing to die for something is not fit to live. Szép levél

végrevalami 2008.03.01. 22:09:02

Na...csak kinyílt végre valakinek a szeme...ha nem is értek egyet a levél minden sorával, a lényegével, tökéletesen egyetértek.
Nagy vonalakban tehát:
Ma Magyarországon, nincs demokrácia.
Egy liberalizmusnak csúfolt képződményt próbálnak lenyomni a torkunkon, aminek semmi köze a valódi liberalizmushoz.
Ami a legrosszabb, ennek csak egy elhanyagolhatóan(bocs) kis része a Kulti bezárása, ez egy folyamat, aminek áldozatául esett a Kulti is.
Ellene, nagyon nehéz tenni, de nem lehetetlen, csak ugye összefogás és tenni akarás nélkül, nem megy, ugyanis pofázni könnyü, csak cselekedni nehéz...

Zs 2008.03.01. 23:45:08

Szevasztok!

Hat igen. A nagy pesti sztar zenekarok ugye a kis sajat maffiajukkal, ahova mast be se engednek. 200 egy koncertert???? Mi videki zenekarok meg orulunk ha neha a benzinpennzt megkapjuk. Meg Pesten nekunk jatsznani szinte lehetetlen. Ha ez a hely videken lenne mas lenne az abra. Ott biztos minden zenesz es a a helyet szereto vendeg ott lett volna. Lasd a multkori probahely tuz utani osszefogast pl.

Szar ez az egesz budapest!

A politika, a kozlekedes, az emberek, de ugy latszik a zeneszek is ilyenek.

Fujjjjjjj!

Asszem nem banom hogy videki zenekar vayunk.

Hiaba telt el 20 ev ez meg akkor is igaz:


URH: Bye Bye

A tehetség elvetél
Eltemetjük, Bye Bye
Kiherél egy intézmény
Eltemetünk, Bye Bye
Istenem,hát nem nyertél
Eltemetünk, Bye Bye Bye


Tízig számolok és meghalok
Idegszervíz jön vagy megfagyok
Kevés tett, túl sok beszéd
Zene helyett rossz mesék
Nincsen semmi remény
Eltemetünk, Bye Bye
Túl korán érkeztél
Eltemetünk, Bye Bye
Istenem, hát nem nyertél
Eltemetünk, Bye Bye bye


Tízig számolok és meghalok
Idegszervíz jön vagy megfagyok
Kevés tett, túl sok beszéd
Zene helyett rossz mesék
Kis kezek és kis fejek
Eltemetnek, Bye Bye
Önmagad túl élheted
Eltemetünk, Bye Bye
Ez egy ilyen szerkezet
Eltemetik, Bye Bye Bye
Tízig számolok és meghalok
Idegszervíz jön vagy megfagyok
Kevés tett, túl sok beszéd
Zene helyett rossz mesék
Bye!


Bye,

Zs

Madhatter 2008.03.02. 01:06:28

ok ok, azért nem kell budapestre reflektálni. Biztos a vidéki átlag értelmezhetőbb anyagi síkon mozog, de azért nem csak barmok élnek budapesten, szal visszább az agarakkal

Zs 2008.03.02. 01:41:26

Senki nem irta, hogy pesten csak barmok elnek.

Miert ne lehetne pestre reflektalni? Hol tortent az eset? Szegeden? Pecsen? Debrecenben? Nem hanem pesten. Szoval...? Olvastad a levelet, 40 zenesz volt ott a kb 4-500-bol. Ennyi.

Biztos mar talaltak uj helyet maguknak a kis maffiajukkal egyutt. Penz beszel. Mi meg ugathatunk...

kata 2008.03.02. 10:24:06

Mit lehet tenni?
Én akarok segíteni.
Mit tegyek?

Chat Tamás 2008.03.02. 10:30:18

Zolikám, ez igen...hívjál a keddi szabadtéri móka miatt...ok? csókollak!

Chat Tamás 2008.03.02. 10:31:44

Ja, a Peti voltam...06305249001..
csum.

Nagy Erzsébet 2008.03.02. 11:02:43

Felháborító, hogy miközben a politika minden oldala arról szövegel, hogy milyen fontosak a civil kezdeményezések, minden olyan helyet, ami tényleg ennek jegyében jött létre és működik, igyekeznek leradírozni. Az egyik azért utálja, mert nem üzlet neki, a másik zsigerből.

Boree 2008.03.02. 11:09:00

Igen,igen!Egyetértek Katával...Szóljatok,ha bármit tehetünk...Ha a sok hülye nem képes megmozdítani a seggét,akkor legalább mi legyünk ott!Mi álljunk ki a helyért!!

Cirape 2008.03.02. 11:53:04

Én elmentem volna, ha tudom, hogy lehet. De se telefon, se email, még a blogon sem olvastam..

Tamas 2008.03.02. 13:02:38

Ezt nem ertem. Ahhoz hogy valaki kialljon az o kedvenc helyeert, zenejeert, akarmiejert, azt csak ugy lehet, hogy valalaki szol neki, vagy emilt ir neki, hogy gyere mar tuntetni, mert neked ez a jo!

EMBEREK! EBRESZTO!

Ennyire birkak lennenk?????

Hihetetlen. Ezek utan mar ne szoljunk semmit nyugati buta joleti orszagokrol. A bytasag mar nelunk s megvan, csak a jolet hinyazik!

Csa!

Tamas

promise boy 2008.03.02. 13:57:35

hello

maximálisan eggyetértek veled és számomra teljesen érthetö az az indulat amit átadsz a leveledben nem foglalom a helyet itt de maxirespect
ernyőke

col 2008.03.02. 14:10:40

Jó a levél. Ha lesz valami tiltakozós dolog szóljatok.

Raven Seldon 2008.03.02. 14:35:55

Jakab Zoli for prezident

Lipi Brown · http://www.paso.hu 2008.03.02. 15:00:50

Lipi Brown vagyok a Panonia Allstars Ska Orchestra zenekarból. Évek óta dolgozom a Tilos Rádióban és sokszor játszottunk már a Kultiplex-ben a zenekarommal is. Jakab Zolit jó barátomnak tartom, de azért itt van egy pár dolog, amiben nem értek vele egyet. Itt elsősorban arra reagálok, amit a távol maradt zenészekről írt.
Én ugyan ott voltam, amikor elfoglalták a helyet, mert műsorom volt, de utána el kellett mennem. Szégyenszemre odamentem, ahol koncertünk volt.
Észrevételeim Zoli írására.
Szerintem a zenekarok nem élősködni, hanem koncertet adni mennek a koncert termekbe. Nem értem, hogy miért lenne élősködés az, ha a munkámért pénzt kapok. Nagyon sok mindenről le kell mondanunk azért, hogy alkossunk, fejlődhessünk és a munkánk az minőségi legyen. Rengeteg erőt igényel egy-egy turné, vagy egy lemezfelvétel, vagy akármi más. Ez is ugyanolyan munka, mint bármi más. Másodállásról (pl. polgári állás) szó sem lehet, mert akkor nem tudunk turnézni, alkotni, gyakorolni (hogy jó legyen, amit csinálunk és ezt sokan szeressék)
Gázsi kérdés ez tényleg? Na ne már! Én 25 éve ezzel foglalkozom és rájöttem ara, hogy, ha jót csinálsz, és ezt elismerik ( bejön a koncertre a közönség), akkor azt meg is fizetik. Azt, hogy Mennyi a gázsid? Senkinek semmi köze hozzá. Azt viszont tudni kell, hogy ha túl sokat kérsz a koncertért, akkor azt nem fizetik ki. Ha keveset kérsz, akkor azt nem fogod tudni. De, ha régóta foglalkozol ezzel a kérdéssel, akkor tudod, hogy mennyit ér, amit csinálsz, és nehezen vágnak át. Nekünk egy évben kb 80-100 koncertünk van.
Előfordul olyan, hogy a vidéki klub szervezője nem is tudja (nem mondjuk el neki), hogy azzal, hogy elmentünk játszani buktunk, akár több tízezer forintot, mert kifizettük a hangmérnökünket, buszt béreltünk és benzint is vettünk a kocsiba. Egyéb költségekről nem is beszélve. Nem tudja, mert nem akarjuk, hogy szarul érezze magát.
Előfordul olyan is, hogy több százezer forintot keresünk egy koncertel. Több külföldi és hazai klubban és fesztiválokon ezt évek óta kifizetik nekünk. Nyílván nem a szép szemünkért, hanem azért, mert ezt az összeget kitermeljük. Ezek csúnya szavak sajnos, de ez van. Nagyon értékes művészeti alkotásokat lehet létrehozni éhesen és hajléktalanként, de ezt ne várja el szerintem senki sem. Dobverőt is lehet szerezni az erdőben egy fáról, de az nem szól olyan jól, mint a bolti.
Hiába mondom a sarki közértbe, hogy nagyszerű zenész vagyok, ezért nem kapok parízert a Marika nénitől. Éhes maradok, majd eladom a gitárt, hogy egyek és elmegyek a rigómezei csavargyárba dolgozni. Elmegyünk, és akkor jó kis koncertek lesznek. Megélhetési művész/zenész? Röhej amit itt írtál. Megélheti kovács? Megélhetési zeneipari kurva? Drága barátom azért ez kemény volt!
A zenészeknek szerintem a zenélés az elsődleges feladata, én szégyenszemre ezt tettem, amikor a műsorom után azonnal indulnunk kellett. Kedves zenész kollegáim! Szégyelljétek magatokat, hogy próbálni voltatok, zenéltetek, vagy, hogy stúdióba voltatok, hogy azt fel vegyétek. Külföldön koncertezel, miközben itthon probléma van?
Te is szégyelld magad amatőr zenész kollegám, hogy a rigómezei csavargyárba mentél dolgozni, hogy legyen gitárhúrod, és nem ott voltál, ahol kellett volna! Te is szégyeld magad Zolikám, hogy ilyen faszságokat írsz rólunk. Értem én, hogy ki vagy akadva, én is ki vagyok akadva teljesen, hogy elloptak tőlem egy igen fontos helyet. Rengeteg szép emlékem van a Kuliból, és pl. ott lettem szerelmes a csajomba. Sajnos onnan többet nem fogok műsort adni, ott már nem lesz semmi.
Megértelek Zolikám, de nem ártott volna elszámolni 10-ig, mielőtt ilyesmiket írsz a barátaidról.

Tóth Attila - Echoes of Pink Floyd · http://echoes.hu/ 2008.03.02. 15:22:31

Szégyellem magam, hogy nem tudtam a megmozdulásról... Ha lenne még ilyen, az info@echoes.hu -ra várnék értesítést.

A zenekar életének legnagyobb élményét köszönheti a helynek (febr. 25), Ha valami múlik rajtunk, megtesszük...

Boree 2008.03.02. 15:33:04

Kedves Lipi Brown!
Valamilyen szinten egyetértek veled,de nem teljesen...Nem hiszem,hogy Zoli azokra a zenészekre gondolt,akiknek elfoglaltságuk volt...De lássuk be,hogy azért egy csütörtöki napon a 4-500 zenészből nem valószínű,hogy annyi koncertezett,hogy ne tudtak volna szolidaritásból kijönni és odaállni...Tényleg kb. 40-en
voltak...Ha lettek volna még 20-an az már jobb lett volna...Ők miért voltak ott?Mert nem volt jobb dolguk?Szerintem talán lett volna...De vannak szintek,kinek mi milyen fontos...

Én értem Zolit,amikor megélhetési zenészekről beszél,ismerek is ilyeneket...

A gázsikkal kapcsolatban csak annyi,hogy tudom,hogy a zenészek élete nem egyszerű,sőt,néha kurva nehéz!!De a gázsis részt,ha átolvasod mégegyszer,akkor rájössz,hogy nem csak a zenészekre kell érteni és nem csak egy-egy koncertre...

"Hol voltak azok a zenészek és programszervezők (illetve menedzserek, ahogy még itthon, röhejesen nevezik őket), akik itt az elmúlt hónapokban, években élősködtek a helyen és felvették a párszázezres gázsijukat?"

Az élősködés erős,egyet értek...De meg tudom érteni Zolit maximálisan...!!!

Üdv!
Boree

the dawg 2008.03.02. 15:37:03

Lipikém! Abszolút megértem a leveled/kommented, és bizonyos dolgokban abszolút igazad van, igen! És itt nem arról van szó, hogy a zenész nem érdemli meg a pénzét, mert tudom én is, tudod te is, hogy mibe kerül ma zenélni, főleg úgy, hogy ezt elég komolyan csinálod, mint ti vagy mi. De, de, de! És itt tényleg egy nagy, szőrös "de" kell, hogy itt legyen: nem arról van szó, hogy minden zenekar minden tagja jöjjön ide és láncolja magát oda a helyhez, itt arról van szó, hogy az arányok rendkívül fájóak voltak ahhoz képest, hogy mennyien ugrottak rá a Kultiplex vonatra az elmúlt hónapokban. Itt nem az a probléma, hogy xy mennyiért lép fel, mert mindenki itt annyit kapott, amennyit ért, itt arról van a probléma, hogy sokakkal sokszor elszalad a ló, sokan sokszor sokat követelnek és mindezt akkor teszik/tették, amikor látták, hogy ebből pénzt lehet kiszedni. Itt nem az a probléma, hogy x zenekar y tagja nem tudott odaérni, vagy nem egyszerre voltak ott, itt az a hatalmas, nagyon nagyon hatalmas probléma, hogy a művészet (bármennyire is költségigényes) azért művészet (legyen az festés, legyen az zene, legyen az teljesen mindegy, hogy mi), mert a művész megpróbál valamit kifejezni, megpróbál valamit elmondani alkotásán keresztül. A művészet önkifejezés, a művészet te vagy Lipi, meg én vagyok, meg xy többszáz zenekar. Ha kifejezzük önmagunkat, ha beleölünk ebbe nem kevés pénzt, energiát, ésatöbbi, kell legyen egy hely mindenki művészetében arra, hogy uraim, ebből elég volt! Nyílván nem hivatott ez a levél személyekre bontani, hogy ki volt ott és ki nem, hiszen mindenki annyira veszi ezt magára, amennyire azt szükséges (és én úgy érzem, te talán túlságosan is magadra vetted), viszont én úgy látom, hogy ha nincs ez a levél, hogy ha továbbra is politikailag korrekten beszélgetünk magunk között, hallgatunk és nézzük, hogy kárba vesszen egy hely, hogy utána majd újabb helyek vesszenek kárba és újabb olyan projektek lépjenek helyükbe, hogy az ember a fejét veszti a dühtől, hogy mi van ma itthon a kultúrán belül, ha nincs ez a levél, még ma is mindenki ül magában, esetleg némán, esetleg dühösen és továbbra sem történik semmi. Nyílván nem a világot akarjuk/fogjuk megváltani, bármi is legyen ennek az ügynek a vége, de ott már nyertünk egy kicsit, ha kimegyünk, stílusfüggetlenül és odarakjuk az arcunkat és elmondjuk azt, hogy elég ebből!
Megértelek, hogy úgy látod túl személyeskedős lett esetleg ez a levél és ezáltal tényleg jogosnak tartom és érthetőnek amit írtál, viszont az elmúlt hónapokban sajnos többször is számoltam el 10-ig, mint azt igazán kellett volna. Nem a barátaimnak szólt ez, mert nem lehetek mindenkinek barátja és nekem sem lehet mindenki a barátom, ez a levél neked is szólt, ugyanúgy mint saját magamnak, ugyanúgy mint többszáz zenésznek, akiket nem ismerek, nem ismerhetek mind személyesen.

blacksheep 2008.03.02. 15:59:52

Kedves Jakab Zoli!
Egy példával szeretném bemutatni, hogy mi van most a kultival: Van neked egy barátnőd, akit szeretsz, de ő már régóta hajtogatja, hogy el fog hagyni. Te megteszel mindent ez ellen, és néha úgy néz ki, hogy össze is jön a folytatás. Csakhogy ő nem hagyja, és ő az erősebb. Aztán eljött a vég, és nem mondhatod, hogy nem sejtetted hogy ez lesz, és keseregsz. Keseregsz ahelyett,hogy időben gondolkodtál volna a jövőn.
DE! De semmi sincs veszve. A kultúra meg az andergránd nem a kulti falai közé van zárva, hanem belénk. Bízom benne, hogy időben találtok egy jókis helyet, és ott majd lehet folytatni, azt ami most egy időre megállt.

ja és ha elvárod hogy sokan ott legyenek időben, nem hinni, hanem tenni kell érte: iwiw, blog, myspace, kutyafasza, minden

üdvöztlettel és tisztelettel
x

Leo 2008.03.02. 16:13:28

Teljesen egyetértek Zoli és Boree véleményével.... Pont erről beszélt Zoli 23-án koncerten is, hogy ilyenkor hol az összetartás.... akkor ott mindenki éljenzett, hogy ittleszünk és kiállunk... nekem itthonról 2 és fél órára van a kulti, de ha valaki csörög, h menjek akkor ott leszek. Mert én is évek óta oda járok, az országban a kedvenc helyem, a legnormáisabb csaposokkal, és a legnormálisabb személyzettel.... Tulajdonképp ott nőttem fel. A lakhelyemtől 120km-re. Olyan emberek közt akik először a példaképeim voltak, ma sokakat köztük barátomnak nevezhetek.... A családom. És NEM HAGYOM VESZNI! STAY HARD!

CSuri 2008.03.02. 16:34:46

üdv minenkinek!!!
én senkinek a hozzászólását nem szetném bírálni, egyszerűen csak laírni a tapasztalataimat....
én vidéken születtem, és itt is éltem, mindaddig, míg a sors pestre nem sodort....a nagy város forgatagában a kulti volt az a hely, ahol találtam olyan embereket, akiknek nem szúrt szemet az,h. én vidéki vagyok!!! mert pesten nagyon sok olyan van, aki ezt nem tolerálja!!
azt tudni kell,h. erre mifelénk a bulik nem olyanok mint pesten, vagy épp egy nagyobb városban.... nincs választék, vagy elmész a diszkóba a kopasz állatok közé, vagy épp otthon ülsz, és pl a tilost hallgatod.... na én az utobbi vagyok.
míg pesten laktam, amikor csak tehettem, a kultiban voltam...hogy miért? a már említett társaság miatt... legfőképp, és mert valahogy mindíg más volt... és ha akartam bulihtam... ha akartam, csak beszélgettem valakivel...
nem állt senki a bejáratnál azt figyelve,h. épp milyen cipő van rajtam, megfelel-e az ottani társaságnak, vagy épp az elvárásoknak...
ez amit most így hírtelen leírtam, sztem elég kusza, és lehet naívnak is tűnhet...ha még mindíg pesten lennék, valószínűleg én is ott állnék, és megpróbálnék segíteni a kultinak...
és vidéken nem is tudják az emberek mi történik ott... én is csak azért tudom, mert látogatom a tilos oldalát!!
hogy milyen az épület??? pont olyan, amilyennek lennie kell...olyan kultis.. olyan szeretni való, családias, mint egy családi ház, egy kerttel...

Xerxes 2008.03.02. 16:53:51

CSuri: hello, ez ugyan nem a kultihoz kapcsolodik hanem a bejegyzesedhez de nem vagy egy kicsit paranoias vagy nincs kisebbsegi komplexusod? Mert en ugyan tozsgyokeres bp-i vagyok de rengeteg videki ismerosom es baratom van es nem hinnem hogy barkit a lakohelye miatt diszkriminaltak volna. Ezt csak azert kerdezem mert talalkoztam azert en is videki arcokkal akiknek ez volt a maniajuk hogy itt "nicsenek toleralva" csak azert mert videkiek ami sztem azert enyhen faszsag. Sztem az emberek tobbsege azert ezt tenyleg leszarja hogy ki hova valosi. Sot, eleve a zenekarok kozul is egy csomoan videkiek, pl egyik nagy kedvencem a metalcoreban utazo szombathelyi Embers. Szal hombre azert nem kell ez a " a pestiek nem birjak a videkieket duma" Peace

Neisbazmegneis 2008.03.02. 16:55:58

Az kurvajó hogy itt pofáztok kultúráról bazmeg de a környék lakóit LESZARJÁTOK hogy egy ilyen hely nem való egy lakónegyedbe azt LESZARJÁTOK csak magatoknak akartok jogot de más jogait LESZARJÁTOK elmehettek a tetves kurva anyátokba intoleráns gecik, a környéknek meg végre nyugalma lesz fellélegezhet kicsit.

the dawg 2008.03.02. 17:03:39

Neisbazmegneis: most válaszolnék szívesen, meg porig égetnélek, de igazából megtetted ezt helyettem is. Ölel: barátod the dawg

the dawg 2008.03.02. 17:09:03

Neisbazmegneis: igazad van szerintem is nagy szar volt a hely. Jó hogy lesz egy kis nyugalom.

stigma · http://www.europornstars.com 2008.03.02. 17:11:27

Jaki ha esetleg nem annyi lenne az informacio, hogy a Pundy kiirja msnen h MINDENKI A KULTI ELÉ! akkor többen mennének el,nem?lehet h kéne csinalni egy blogoldalt a kultinak,és ott informalni az embereket..ja hogy ez az

Killercat 2008.03.02. 17:11:52

the dawg csak szeretnél embereket porig égetni te kis náci. Aki más véleményen van azt elhallgatatnád ugye? Gázkamrába vitetnéd vagy csak meszes gödörbe? Menjél vissza Führered képét csókolgatni szépen.

Xerxes 2008.03.02. 17:17:45

Lehet hogy ez naiv kerdes de akkor mi a jelenlegi helyzet? Meg mindig nem lehet bemenni? Es a cuccokat sem lehet kihozni? A secus majmok meg ott csoveznek? Aki ad vmi infot annak halas leszek. A the dawg az Jakab Zoli? ha van 5perced esetleg akkor majd ird be pls mi a szitu mert sehonnan nem derul ki semmi. Aki megteszi annak elore thx.

Boree 2008.03.02. 17:24:16

Leo:
Köszi az egyetértést!
Ha valaki csörög,én is megyek...Úgyhogy csörögjetek!!:)
Neisbazdmegneis:
Ha megengeded,Zoli,én ezt nem hagyom szó nélkül...
Nem a Kulti az egyetlen olyan szórakozóhely,ahol előfordulnak zajosabb társaságok,zajosabb esték...Ezzel a lendülettel be lehet zárni a belvárosi helyek nagy százalékát...Ha csak ez volna az indok...
Nem igaz,hogy beleszarás van a lakókkal kapcsolatban,de arról,hogy egyénileg vagy csoportosan ki vandálkodik a Kinizsi utcában,arról nem a Kultiplex tehet!
Te nem tolerálod,hogy-ahogy te neveztél minket-intoleránsak vagyunk...EZ NEM INTOLERANCIA???
A stílusodról meg csak annyit,hogy egy ordenáré paraszt vagy...
Puszika:Boree

Boree2 2008.03.02. 17:32:50

Boree paraszt az anyád. Ha a Kulti nem lenne ott nem lenne a bulik után vandálkodás sem. Bazmeg odamegy sok paraszt geci a Kulti programjaira, az ajtón kívül meg már nem számít, mossátok a kezeteket. Ez a rossz szaros duma hogy más helyek is zajosak, menj a picsába a tereléseddel, itt a Kultiról van szó, ne takarózzál más helyekkel. Majd ha egy ilyen szemét telep szomszédságában laksz kis gyerekkel, öreg szülőkkel akkor ugassál addig pofa be.

Környékbeli lakók rengetegen utálják a Kultit csak őket nem hallgatja meg senki. Ha nem szarta volna le a Kulti a környék belieket, akkor lehet hogy ők is kiállnának érte. Szánalmas hogy az utolsó pillanatban próbálkozott a Kulti nyugdijas programokkal, hátha akkor majd jobb lesz a megitélése. Nem lett jobb, eltakarítják a szemetet a város egyik sarkából ez van szokjad meg.

Cirape 2008.03.02. 17:33:21

Nehogymár itt nácizzunk.

Neisbazmegneis: a szórakozóhelyek többsége azért van lakóövezetben, mert különben senki nem látogatja Mellesleg a gyárépületeket sem lehet ingyen megkapni.

A probléma az, hogy kezdenek elfogyni a helyek, ahová érdemes lenézni. Én a haverjaimmal lassan csak az utcákon sétálva sörözöm.

Fanatic Blood Temptress 2008.03.02. 18:17:14

Hirtelen egyre reagálnék:

"Jogállamban élünk, miért nem takarodik ki a politikai élet jobb és baloldalából a sok, előző rendszerben begyepesedett politikus, hogy végre (már a politikai viszonyokhoz mérten) tiszta, jogvédő politikai élet legyen ebben az országban?"

Mert a sok hülye rájuk szavazott. Lásd még demszky és a pol. elit rendszeres elvegyülését a sziget fesztiválon. :D

Egyébként meg:

Nahát, felébredtetek? Amikor a cha-cha-t szétkapták, amikor a WB-t többször is ellehetetlenítették, akkor meg síri csend és hullaszag?

Korrupció van, a rendőr nem teszi a dolgát, nem azt viszik be akit kéne...és ez nektek csak most tűnik fel???? :DDDD

Nem lesz lassan hova menni az ifjúságnak, mert minden klubot kiárusítanak egy egykori lázadók (demszky & co)?
Mehettek az utcára! :DDDDD
Ott meg majd kilövik a szemeteket..:DDDDD

Ott van a PANKKK program, merjetek lázadók lenni, emlékeztek? :DDDDDDDDD

"A mór megtette kötelességét, a mór mehet"

Mehettek...:DDDD

Feco 2008.03.02. 18:48:51

Fanatic: ja iogazad van teljesen.

Eddig nem lattak, hogy baj van. Csak a csocselek balhezik az utcan ugye marcius 15en meg oktober 23an, azokat had verjek, had lojjek a rendorok. Nem szamit. Most h a klubjukrol van szo, akkor mar szemet rendorok, vazze, korruptak, lecsokoljak a taho kft fogdmegjeit. Mi ez???

Eddig hol voltatok csavok? Ennyi fu nem lehetett a kultiban, h idaig mamorosan rozsaszinnek lassatok a nagy magyar valosagot.

Ja ez a pankkk szar is. Egesz bprnr ebbol gazdagodott meg. Lenyultak maguknak az egesz szart. Azota a pofajuk befogva, kormannyal jol elvannak, penz a zsebbe, kesz. Leosszak maguknak az osszes lovet, lehetoseget, minden palyazatot.
A videki suttyok meg holdudvaron kivuliek meg le vannak ejtve. Nesze neked eselyegyenloseg, liberalizmus, meg akarmi aminek neveztiek.

Szar szemet korrupt ugyeskedo, masokon atgazolo, masokat kihasznalo emberek. Ugyanaz a szar, mint a politika, csak ez a zeneben. Hanyok toletek!

Ez es is az en adombol megy vazze, h a voros es csapata hizik, mint az allat. Ezt neketek...

Forradalom kell!!!

Spacedevil 2008.03.02. 19:31:40

Sziasztok,

Nem tudom erre valaki felfigyelt-e ?

"A jegyző szerint helyesen jártak el, hisz ők a bérlőkkel tartották a kapcsolatot: "hétfői napon ezt megbeszéltük az épületet bérlő Kultiplex Kft. megbízott képviselőjével, Adamik Évával, aki ma birtokba adta nekünk az épületet."

Ezek szerint a Kultiplex Kft. ami ha jól tudom a Sziget Kft-é lemutyizta az önkormányzattal és nem szólt hogy bocs fiúk vége van ?

Köszönjétek meg nekik szépen.

Mindenesetre most még kint van itt :

sziget.hu/


és itt:

kulti.webfocus.hu/vezerles/IndexOldal

Ford Prefect 2008.03.02. 19:41:57

Na, megjött a vogon épitész flotta. Sajnos kb. annyi esélyetek van az önkormányzat ellen, mint ellenük...
Sajnálom én is, jó hely volt a Kulti. Viszont valóban figyelembe kéne venni a környéken lakókait.
Azt hiszem le fogják szarni, hogy tiltakoztok. Sajnos...

the dawg 2008.03.02. 20:18:12

Feco: csak pár gondolat és észrevétel.
pankkk vidéki klubokat támogat, bprnr nevében bennevan, hogy budapest, itt már bukik is a meggazdagodási teóriád...

Feco 2008.03.02. 20:27:30

Hi,

a klubokat igen, de a lemezkiadas? meg kulfoldi kirandulasok? az semmi? A pankk nem csak klubtamogatasrol szol.

mennyi lovet lenyultak bprnr-s zenkarok erre a pankkbol?


Es azota kussolnak is a dagadt vorosok.

the dawg 2008.03.02. 20:41:09

lemezkiadást, turnézást sok esetben az artisjus támogatja példának okáért, ami a jogdíjiroda, vagy az EJI, ami a jogdíjalap. tehát a zenekar kimegy, izzad, koncertezik, majd visszajön a pénz a jogdíjakból és ez kerül újraleosztásra. a másik meg: szerinted nem normális, hogy egy zenekar turnézzon? szerinted nem normális, hogy egy "külföldi kirándulást" (amit én mondjuk egy komoly munkának neveznék inkább, de lelked rajta) valahol segít az állam? nézzél már körül európában, példákat nem sorolok, mert még így is kilógunk. a másik, meg szerinted véletlen, hogy bprnr zenekarok turnéznak? szerintem nem, mégpedig azért nem, mert aki gyakorlatilag eljátsza a számait és keményen dolgozik, az bprnr zenekar lesz, de bőven vannak aktív zenekarok a bprnr-en kívül is! amber smith, cadaveres, the moog, stb....

Benczúr..... 2008.03.02. 20:42:28

A Benczúr klub vezetőség képviseltette magát.....
talán mert ő maga is érintett nemsokára hasonló okokból....

"Tényleg bezárják a Benczúr (Postás Művelődési) Házat és a klubbot is ????

Jelenleg úgy néz ki……

Figyelem!!!!

TOVÁBB ROMBOLJÁK A MARADÉK KULTÚRÁT IS ????!!!!

Most már biztosnak tűnik…de mi még azért kicsit bizakodunk, hogy létezik megoldás a folytatásra, és a Ház megmentésére….

A Magyar (Állami) Posta Zrt. Döntése alapján (A Matáv és az Antenna Hungária résztulajdonosokkal) az 1930ban, akkor még Királyi Posta által kulturális célra, Művelődési Háznak vásárolt és használt épületet 2008 június 30ai hatállyal ki kell üríteni…
A Házat terveik alapján eladják….Egyéb célokra, a minél elöbbi haszon reményében…..
….úgy, hogy a Benczúr Ház jelenleg a VI. kerület egyetlen Művelődési Háza, tele programokkal, koncertekkel, könyvtárral, képzőművész-körrel, tánciskolával, fotótanfolyammal, hangtechnikus képzéssel (Octupus), étteremmel, Az Erkel Ferenc Zeneiskolával, ami 1974 óta működik itt, először szervezett jazz- tanszakkal Budapesten, stb., stb….

És itt azért érdemes talán észrevenni (mert szinte nem lehet nem észrevenni), hogy a 2007 december 31én szintén bezárt és eladott, a VII. kerület egyetlen Művelődési Háza, az Almássy Téri Szabadidőközpont, és a március 1én a tervek szerint szintén bezáró Kultiplex után ez már nem az egyetlen Művészeti/Kulturális Ház, ahol közösségi terek, vagy a nem túlságosan hirdetett, propagált zenészek, művészek fordulhattak meg, az alternatív/ underground életből. A kultúra újabb pofont kapott???? Sajnos, úgy tűnik….. hihetetlen pusztítás zajlik….

Hogyha bárkinek bármi ötlete van a Ház megmentésével kapcsolatban hívjon minken/ írjon/ jelezzen stb….nekünk, a klub vezetőinek (Szele Szabolcs/ Horváth Attila) vagy a Ház igazgatónőjének, Szilágyi Mayának!!!
-kontaktok: www.benczurhaz.hu/telefonoldal.htm
www.benczurklub.com/index.php?option=com_content&tas k=view&id=18&Itemid=53
(esetleg a benczurklub@gmail.com címen)

És hogyha nem sikerülne még a Házat Művelődési Házként meghagyni, akkor a közeljövőben keresünk egy helyet is, ahol tovább működhetne akár a Klub, ahol több ezer zenész fordult meg az elmúlt 15 év során…illetve hogyha valaki munkát tudna szeptembertől, hasonló helyen, szintén szóljon!!!

Nagyon köszönjük a segítségeket, a tenni akarást!!!!
Nem hagyhatunk semmit sem pusztulni a pillanatnyi üzleti érdek miatt!!!
Valamit tennünk kell az ilyen helyekért, ahol még eleven a kultúra, a művészet, nem lehet, hogy megint a nyerészkedő hatalmaskodók járjanak jól…!

Üdv. mindenkinek, aki eddig vagy ezután is még ellátogat hozzánk, és támogat minket!
Júniusban végső esetben tervezünk egy Óriási Záróbulit is tartani, a Kertben és lent a klubban is, régebben és manapság is megfordult zenészekkel/ zenekarokkal !!!!"

Feco 2008.03.02. 20:54:27

Hi,

Errol beszeltem:

Lemezes és tehetségkutató pályázatok - 2008
2008. február 13.

A PANKKK keretében 3 új pályázatot írunk ki 2008. február 15-én:

"- Pályázat hazai könnyűzenei előadók első lemezeinek támogatására (részletes pályázati kiírás itt);

- Pályázat már kiadott nagylemezzel rendelkező hazai könnyűzenei előadók lemezeinek támogatására (részletes pályázati kiírás itt);

- Pályázat hazai élő könnyűzenei tehetségkutató rendezvények támogatására (részletes pályázati kiírás itt)."

Ezeket rendszeresen maguknak adjak a bprnr elvtarsak.

A lemezkiadast nagyon ritkan tamogatja az artisjus, a jatszott szamokbol persze ha bekerulsz a megfelelo zenecsatornahoz, meg radiohoz, ahol szinten bprnr-esek csinaljak a musort csorog vissza love. ezzel tisztaban vok en is. Nyomatjak a teso zenekarokat, azok meg kapojak aztan a jogdijat.

De normalis a turnezas. Legyen tamogatva is. De az aranyokkal van a baj baratom. amit ezek a vorosok lenyultak, azt szetosztjak maguk kozott 90szazalekban a tobbit meg odavetik az orszag 95szazalekanak. Aranyokkal van a baj. es ne mondd nekem h aki kemenyen jatszik es turnezik zenekar mind bprnr lesz. ez vicc. ez egy belterjes tarsasag.

a moog-ot nem sorolnam ide teljesen mas kaliber, pop zene, nem retegzene.

Feco

Feco 2008.03.02. 21:01:40

A 2007-es promóciós pályázat hivatalos eredményei
2008. január 11.

A PANKKK 2007-es promóciós pályázatának elbírálása során az alábbi eredmények születtek:

Sarkadi Balázs (300.000 Ft)
Sambosi Kulturális Szolgáltató Betéti Társaság (300.000 Ft)
F & F Plusz Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (600.000 Ft)
Szám-Szor Könyvelői, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (1.000.000 Ft)
Tank Music Zenei Szolgáltató Betéti Társaság (600.000 Ft)
DTPress Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (300.000 Ft)
ThoRe-Music Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (300.000 Ft)
Morcz Fruzsina (500.000 Ft)
Etalon Produkció Kulturális Szolgáltató Kft. (1.000.000 Ft)
Kulkom Kulturális Szolgáltató Betéti Társaság (300.000 Ft)
Stereo Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (600.000 Ft)
Taifuu Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság (300.000 Ft)
KA-ROCK a Kanizsai Rockzenéért Alapítvány (300.000 Ft)
Umpa Kultúra Közvetítő Továbbképzési Betéti Társaság (300.000 Ft)
Hallgatói Médiumokért Egyesület Közhasznú Szervezet (300.000 Ft)
Mamaz 2007. Zenei Kiadó Kft. (600.000 Ft)
BPRNR Kulturális Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (1.000.000 Ft)
Fokozottan Kreatív Kulturális Egyesület (600.000 Ft)
Nemzetközi Vizuális Művészet Alapítvány (600.000 Ft)
Péter Julianna (300.000 Ft)
Trottel Kiadói Szolgáltató Betéti Társaság (600.000 Ft)
InterMagyar Kulturális Egyesület (300.000 Ft)

Összesen: 11.000.000 Ft


Meg lehet nezni , hogy ki kapta az egyik legnagyobb osszeget?

Boree 2008.03.02. 21:14:06

1.Szívesen venném,ha nem írogatnál Boree2 néven...
2.Szopjál le...
3.Művház mellett lakom,ami nem kevésbé zajos,mint a Kulti...Nem takarózom más helyekkel!Könyörgöm legyél már reális!
4.Ha Kulti nem lenne ott,ugyanúgy menne a vandálkodás,mint ahogy esténként,főleg hétvégén az egész városban az megy...
Szerintem te is vandálkodsz eleget,ahogy a stílusodat elnézem!
Az meg,hogy szeméttelep...EGY BASZOTT NAGY VICC!Nem vetted még észre,hogy az egész belváros egy kibaszott nagy szeméttelep?
Azt meg,hogy kussoljak,meg sem hallottam!Szólásszabadság van ember!!
Szakadj már le!

V.T. 2008.03.02. 21:21:19

Üdv Mindenkinek!

Az észrevételem a következő lenne:
Remélem senki sem gondolja komolyan, hogy itt az underground kultúra üldözéséről van szó. A fent említett 3 hely (Kulti, Almássy, Benczúr) egyetlen baja, hogy zsíros belvárosi ingatlanban/telken vannak, ha történetesen az adott körülmények mellett jól menő dizsik lennének ott, azokat ugyanúgy bezárnák. Abban a városban ahol tömegközlekedési csomópontokat rombolnak szét a telek miatt (Lásd Nyugati, remélem senki sem hitte el, hogy valaha is épült ott volna kormányzati negyed) ott ne várjatok semmi jót a vezetéstől. A Kulti vezetősége tudta egy jó ideje hogy ez lesz lett volna idő alternatíva keresésére, ha nincs más akkor Óbudán vagy Csepelen. Én speciel külváros gyerek vagyok (Pestlőrinci), de nekem egyszer sem okozott/okoz problémát átszelni a várost és kimenni a Trafóba Gödöllőre, Vörös Lyukba Óbudára, vagy mondjuk a Wigwamba Budafokra, hozzáteszem BKV-val nem kocsival. Külföldön még nem nagyon voltam koncerten, de gondolom a Kultihoz hasonló klubok ott sem a a belvárosban vannak mint ahogy más Magyar városokban sem. Egy külvárosi helyen lehet parkolni, nem zavarjuk a nyugdíjasokat meg a kismamákat, senkinek nem fáj majd a foga a telkünkre. Ezen is el lehetne gondolkodni.

the dawg 2008.03.02. 21:21:40

Feco: na ne kezdjünk el ennyire csúsztatni! nézd már meg, hogy volt, aki egyenként vett fel 3-500.000 forintot, míg a BPRNR 17 zenekar után kapott 1.000.000 forintot!!!! az arányokkal van a baj barátom, az arányokkal!

the dawg 2008.03.02. 21:24:59

V.T.: sokmindenben igazad van, te megteszed, más nem teszi meg, hogy átszeli a várost, ezért nem ítélheted el. külfdön van hely belvárosban is, külvárosban is. amíg külföldön egy 17 éves bármikor kap egy autót, hogy azzal járjon koncertre (tapasztalatból mondom), addig ebben az országban nem így van, sajnos. a kulti vezetősége meg jó ideje keres helyet, de tudjuk, hogy nem könnyű találni, a kerületi önkormányzatok ellenséges hozzáállása miatt.

Boree 2008.03.02. 21:28:31

Zoli!
Ne várd szerintem,hogy azok az emberek,akik gyűlölködni akarnak és fikázni akarják a BPRNR-t egy szavadat is elhigyjék...
Én már rájöttem,hogy teljesen felesleges bárkit is meggyőzni arról,hogy faszságot beszél,úgysem fogja megérteni...Legyen az Feco vagy bárki...
Miért hiszi mindenki,hogy ez az egész ügy a Kultival fekete-fehér???Istenem!Ébresztőőőőőőőő!!!!!!!

Madhatter 2008.03.02. 22:03:59

Zs: előbb olvasd el a felettem található postot és azután értékelj, a " szar az egész bp" szerintem reflektálásnak vehető.

Én nem ugatok, de már említettem volt virágnyelven, nem örülnék neki ha bezárna a kulti, de nem is nagyon hatna meg. Minden értékes ember aki ott alkot/alkotott meg fogja találni a helyét és alapból egy csomó más helyen is jelen van.

Én a jogi úton való tevékenykedést javaslom, akkor is ha egyeseknek ez ellehetetlenítő és szar érzés. Rikácsoló szerepzavaros emberek és vérig sértődött pleszzmég nem nyert háborút

Nem vagyok képben a zenekarok helyekkel való szimpatizálásával, de azt hiszem nem tőlük kell várni a támogatást. Mindamellett nem kell a maffiákról, meg miegymásról beszélni, mert senkinek semmmilyen kézzel fogható info nincs a zsebében.

Elektronikus zenét játszom több mint 10 éve távol magyarországtól (singapore), de ha engem kérdezel, akkor a népség akinek hébe hóba az ember otthon bulit csinál, azt indikálja, hogy az a bizonyos "underground" amit helyhez és emberekhez kötnek itt egy páran, az egy nevetséges tévképzet. És ez megy minden más stílusra, a hallgatóság többsége véletlen betévedt kisgyerek, aki papa mama pénzén gyilkolja az agysejtjeit, mert a társadalmi státusza látszólag javul tőle.

De emellett azok az emberek akik azért vannak ott, mert részei annak a vonulatnak és érdekeltek a általuk kedvelt zenei stílus állapotában, na azok erősen alulmúlják az előbb említett csűrhe létszámát. Ezzel senkit sem akarok minősíteni, csak azt jelezni, hogy a csürhét nem érdemes lejjebb értékeld, mert azok alapból szartak rád, meg a zenédre, max arra a pár órára nem, amíg ott voltak.

Részemről szerettem a kultit de az évekkel ezelőtt volt és örültem ha egy bulin amit csináltunk a 300 szarrakás közt mgpillantottam 2 embert aki tudta miért volt ott, miattuk érdemes.

PS: mielőtt bárki a pénzőr beszélne... Zenélni annak az elektronikus módján véve egy hobbi, az ember azért csinálja, mert szórakoztatja vele magát és lehetségesen másokat is. A zenekaroknak is ugyanezt tudom ajánlani,. A zenélés szép és jó, van professzionális szintje is, csak ameddíg nem rahmanyinovot csapkodsz a zongorán, addig azt kell mondjam, hogy gyerekjáték, ergo érdemes felsőoktatásban részt venni és épkézláb melót találni, ami megélhetést biztosít és racionális tiszteletdíjat kérni az előadásaidért. Szal ki mennyit és hogy, annyira nem érdekel, mert még az arogáns nagypapám mondta hogy aki qrvának áll, no azt megbasszák édes fiam.

PS2: a szeretetet lehet pénzben mérni, csak fordítottan arányos a dolog.

Xbox360

V.T. 2008.03.02. 22:23:45

Üdv!

Természetesen nem akarok és nem is itélhetek el senkit. Azonban a kérdés az hogy más miért nem teszi meg azt hogy átszeli a várost? Én úgy teszem meg hogy keményen melózok sokszor hétvégén is, mellette levelezőn főiskolára járok és közelebb vagyok a 30-hoz mint a 20-hoz. Csupán imádom a HC/metál zenét és ha az általam kedvelt zenekarok az említett helyeken lépnek fel akkor nincs mese oda kell mennem. Budapest hiába 2 milliós város azért nagy távolságok nincsenek, ha pl. valaki megveszi a havi bérletet hogy suliba/melóba járjon, azzal a bérlettel már ki tud menni óbudára is, sok helyre ingyenes buszjárat is megy (az autósokról nem is beszélek). Az utazás helytől és járműtől függetlenül max. 1,5 óra (ezt tapasztalatból mondom) kalkulálható. Persze van akinek meló/suli miatt ez sok de gondolom az ő számuk elenyésző. Nem értek a dolgok jogi és szervezési részéhez, de azt tudom hogy nagyon sok külvárosi helyen van kitéve az eladó/kiadó tábla. Ahol némi befektető/magántőke bevonásával bagó pénzért színvonalas helyeket lehetne kialakítani, amiket lehetne nyereségesen üzemeltetni is szerintem.

Boree 2008.03.02. 22:31:55

V.T.:
Öröm látni,hogy valaki normális hangnemben is képes ebbe a blogba írni...
Igaz,hogy megmozdulhatnak az emberek és kimehetnek akár Óbudára,akár máshová,de meg kell mondjam,bármennyire is imádom a HC-t vagy akár a metált,nem valószínű,hogy kijárnék messzire partyzni,mert egyrészt időhiány miatt nem tehetném meg,másrészt nem hiszem,hogy lenne kedvem hazavándlizni az éjszaka közepén a jófajta éjszakai buszokon több átszállással...Pláne,hogy az új rendszer szerint az éjszakai buszon is külön jegyet kérnek 350 huf-os nevetséges áron...Akkor nézzük...Én két átszállásos vagyok...Szerintem kicsit sokba lenne nekem egy-egy ilyen messzebb található buli(1050huf+koncertjegy,egyéb)
Üdv!

szalai attila aka kecske · http://www.myspace.com/tescoodiscoo 2008.03.02. 23:47:11

Zoli,

én pl. napi min. 5 órát ülök a net, myspace stb. előtt, tudod a számomat stb. hát bazzeg én semmilyen
meghívót, sms-t, körlvelet egyebet nem kaptam erről... és egy rövid közvélemyékutatás után, evvel más is így van... kicsit kellett volna várni és értesíteni mindenkit rendesen...

üdv,
k.

the dawg 2008.03.03. 00:15:47

kecske, kábé 10 órán át volt kint a myspace körlevél vagy 70-80 különböző ember küldözgette körben, nyílván nem lehet mindig mindent látni persze, de meg volt az szórva! nem is ez a lényeg igazán. a lényeg jövő héten eldől!
üdv, z

CSuri 2008.03.03. 01:01:40

Xerxes!!! lehet,h. amit leírtam, ebből ez jött le neked, de én a tapasztalataimat írtam le, és egy szóval nem mondtam ilyesmit,h. a pestiek nem bírják a vidékieket, és csak arra próbáltam rávilágítani,h. van olyan szórakozóhely pesten, ahol megkérdezik!!! még egyszer mondom, tapasztalatból beszélek!!! egyibként meg én nagyon szeretem pestet, és rengeteg pesti haverom, barátom van!!! és nagyon sok jó arc van pesten!!! de bocs, ha megbántottalak....!!
de nem is rólam van szó, hanem a kultiról, amiért szorítsunk együtt,h. megmaradjon, és majd ott elemezhessük egyszer ezt a témát!!!!
minden jót neked!

Fanatic Blood Temptress 2008.03.03. 09:22:56

Jó reggelt!

Látom semmi haladás!

Paizs Miki mikor fog olyan számot írni demszkyről mint amit a(z amúgy akkor épp NEM kormányon lerbő) jobboldalról írt? :DDDD

Gyerünk, SickRatMan, mutasd meg mennyire vagy férfiből...:DDDD

Apropó, ha már mások felhozták: az Almássyért miért nem volt ekkora felhajtás? Kicsit alapabb hely mint a Kulti!

Seat 2008.03.03. 11:20:50

Kezd röhejessé alacsonyodni ez az egész...

titok 2008.03.03. 19:32:27

Az Almássy története, maradjunk annyiban, sokkal csúnyább, mint a Kultié. Szívek szakadtak meg, de nem volt felhajtás, pedig az ország legjobb adottságokkal bíró kultúrcentuma volt, csak elhagyta a végére a szentlélek, a remény meg sok más...

the dawg 2008.03.03. 21:46:47

titok: én sajnálom az almássyt, de ne haragudj, ezért most mi érezzük szarul magunkat, mert nem hagyjuk veszni ami a miénk? és nem, nem a helyről van szó, hanem többről... ha az almássy lekommunikálja az egészet, simán mögé állt volna mindenki... bár minden tiszteletem az almássy téré, de a legjobb adottságokról én szívesen elvitatkoznék veled, de ez nem erről szól!

senior hal 2008.03.03. 22:19:43

feco: a planetz.hu oldalon is feltűnt egy ilyen bprnr fikázó írás, talán pont tőled. a legfontosabbat felejted el: a bprnr az első olyan szerveződés volt, ami zenekarokat tömörített és koncerteket szervezett nekik, rengeteg NEM bprnr, sőt, nem is budapesti zenekarral együtt. aztán: szerintem te is jártál olyan külföldi sztárzenekar koncertjén, amit legjobb esetben is csak bécsben tudtál volna megnézni, vagy ott sem. még az is lehet, hogy zenekarod van és felléptél olyan tehetségkutatón, amit a bprnr szervezett és milliós tárgynyereményekkel lehettél gazdagabb (ezeken pl bprnr zenekarok nem is indulnak, pedig tehetnék). ezeket úgy mondom, hogy a bprnr üzleti dolgaihoz semmi közöm, ugyanakkor a popbizniszben költségvetések, nyereségek és bukták is vannak, a lehetőségeket ki kell használni. viszont a te sarkított véleményeddel szemben ott van több ezer olyan koncertlátogató/zenerajongó, akik sokat köszönhetnek ennek a társaságnak, erről ennyit.
a kultiról mindenki elmondott mindent, én remélem mihamarabb meg tud nyitni egy új hely, ahol sokaknak jó lesz és kevesebbeket zavar (bár ez is furcsa, a bezárásig nem hallottam, nem olvastam kultiellenes gyalázkodásokat sehol...).

"respekt minden női testnek, vidéknek és budapestnek"

feenyhozoo andorid · http://www.myspace.com/hajduandor 2008.03.03. 23:35:05

"respekt minden női testnek, vidéknek és budapestnek" :) :)
wazze, hal, ez honnan van?

senior hal 2008.03.04. 03:30:51

punnany massif, pécsi hiphop banda

boty · http://www.botmax.atw.hu 2008.03.04. 13:55:26

egyik legjobb hiphop csapat:)

az utolsó rajzfilmfigura 2008.03.05. 10:38:38

Nem tudom máshova beírni amit szeretnék közölni.

Én szeretem a Kultit. A kedvenc helyem. A dózerre egy este sikerült eljutnom. Nagyon rossz érzés volt. Mint az is hogy a játszótéren kb. 17 éves srácok a földön fetrengve ütötték-verték egymást (az egy fejjel magasabb győzött) miközben egy kiscsaj vonyítva ordított nekik, hogy: ez nagyon jó! Utánna leporolták magukat és bementek a Kultiba. Ezután lement a buli. Kijövök és az Üllői felé indultam. Két, szintén elég fiatal srác futva, de még láttam mit csináltak. A Kultitól nem messze van egy étterem vagy micsoda ugyanazon az oldalon az említett Üllői út irányába. A srácok az étterem két oldalán lévő két nagy cserepes tuját borították fel. Igen a Kultiplexbe mentek.

A fiatal emberek megőrülnek tőletek, ezzel kéne kezdeni valamit.

Én szeretem a Kultit.

Boree 2008.03.05. 11:01:16

Kedves 'az utolsó rajzfilmfigura',

Te már a sokadik vagy,aki azzal hozakodik elő,hogy bulik idején mi történik a parkban és a környéken.Értsd meg,hogy ez nem a Kultiplex hibája!
Ezeket a vandálokat-akiktől meg kell,hogy mondjam,kiráz a hideg-,senki sem kéri arra,hogy törjenek-zúzzanak.Nekik így jó.Máshol is megteszik függetlenül attól,van-e koncert vagy nincs.
Nem csak a Kultiplex melletti parkban fordulnak elő 'vandálok'...
Szerintem ha körülnézel a budapesti parkokban,találsz a Kulti mellettihez hasonlóan leamortizáltat.

"A fiatal emberek megőrülnek tőletek, ezzel kéne kezdeni valamit."

Lehet,hogy velem van a baj,de én még egyszer sem éreztem a Kulti őrjítő hatását,legalábbis nem olyan formában,amire te gondolsz.
Örülnék,ha az emberek végre felhagynának azzal,hogy általánosítva vandálnak tartják a koncertlátogatókat.
Köszi!
Boree

az utolsó rajzfilmfigura 2008.03.05. 12:35:24

Kedves Boree!

Elég gyorsan elintézted a vandálokat. Ők ennél több időt töltöttek a rombolással. Kb: jólvan zúznak, de cseresznyemagos kutyaszarral le vannak szarva...

Örülök ha te nem szoktál úgy őrűlni mint az említett rendbontók. Nem általánosítok mert én is járok koncertre nyugodj meg.

Én valami olyasmire gondoltam, hogy ezeket a fiatalokat jobban be kéne vonni a folyamatokba, lekötni őket, külön programokat szervezni nekik. Hogy felfogják azt, hogy nincs értelme törni-zúzni. Az sem baj, hogy megtanulnak kultúráltan szórakozni.

Nem kötekedni akartam és nem a Kultiplexet hibáztatni és nem érdekel hányadik vagyok aki ezzel hozakodik elő.

rajzfilmfigura

Boree 2008.03.05. 13:59:48

Kedves rajzfilmfigura,

Én sem kötekedni akartam,csak leírni a hozzászólásodról a véleményemet...Ez nem kifejezetten csak neked szólt...
Egyet értek azzal,hogy a fiatalokat le kéne kötni,de szerintem aki nem akar "lekötve lenni",az nem lesz...Sajna...Szerintem mindig voltak vandálok és még lesznek is sokáig...Remélhetőleg idővel kinövik!

mate 2008.03.08. 19:10:23

MEGoldás!!! MEgértem az öszses felszólaót mert mindeki csak csüri csavarja aszaavakat 1!!!!!!!!!!!!!!! Szopoka bezárják ez van,ugyis lebondtják,töbenvannak és eze rröl szol. 2!!!!!!!!!!!!!!!!! A tüntetés azért jó hogy aki nemtudja lássa az is mi ahelyzet nem azért ,hogy ne bontsák le ahelyet mert az egy halott gondoloat. 3!!!!!!!!!!!!!!! igaz amelyik zenész nem volt ott,roszultette mert ott let volna helye.Kifogás ezer mentség egyse. !!!!DE ezért hibáztatni nem lehet senkit senki se tökéletes attol még lehet jó gyerek hogy nem mentel de tény hogy illetvolna.... ! MEGOldás!!!!!!! szerintem 10-20 ezer forintott mindegyik zenekar szivesen álldozna a dologra,hogy nemtecését fejezeki.IGy kell megmutani abuzi politikusoknak. 50-100szor 10-20ezerforint az már szép összeg. Rendelni kell 2ifányi trágáyt és oda baszni az egészet a bejárat elé.meg egy táblát nesztek bontsátok....

Angyal Gyula 2008.03.09. 08:48:59

Mate! Király vagy! KOMOLYAN, EZT KELL MEGCSINÁLNI, MEKKORA KIB.SZOTT NAGY BOTRÁNY LENNE BELŐLE!Persze, csak ha jogilag el lehetne úgy intézni, hogy ne legyen belőle nagyobb probléma, ne kelljen emiatt extra bírságot fizetni, vagy ilyesmi.

zsoltiii 2008.03.23. 18:47:29

én szivesen felajánlom a kulámat hozzá

golyó 2008.04.15. 13:48:23

Én is elkezdem félrerakni dunsztosüvegbe,jó lesz molotov helyett
süti beállítások módosítása